رمضان؛ فرصتی برای احیای جایگاه قرآن در زندگی
کد خبر: 3807236
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳

رمضان؛ فرصتی برای احیای جایگاه قرآن در زندگی

گروه اجتماعی ــ کارشناس مسائل مذهبی با ذکر این مطلب که ماه رمضان ماه عبوديت و بندگی و ماه غفران و رحمت الهی است، اظهار کرد: ماه رمضان، ماه نزول قرآن و فرصتی برای احیای نقش و جایگاه قرآن در زندگی اجتماعی است.

رمضان؛ فرصتی برای احیای جایگاه قرآن در زندگیحجت‌الاسلام محمد بیرانوند، کارشناس مسائل مذهبی لرستان و از طلاب حوزه علمیه رضویه خرم‌آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، ماه مبارک رمضان را فرصتی ارزشمند و مغتنم برای تهذیب و پالایش روح و روان انسانی برشمرد و اظهارکرد: ماه رمضان فرصت بنده شدن و انس بیشتر با قرآن است.
وی ماه رمضان را ماه سلوک و زدودن زنگارهای شیطانی از آیینه دل و برافروختن چراغ معرفت در شبستان وجود دانست و افزود: ماه ضیافت الهی ماه عبوديت و بندگی و ماه غفران و رحمت الهی است.
حجت‌الاسلام بیرانوند اشاره‌ای به روایات دینی در خصوص ماه رمضان کرد و افزود: در بیانی از امام على(ع) آمده است كه فرمود: روزى رسول خدا(ص) خطاب به مردم فرمودند که ای مردم! ماه خدا همراه با بركت و رحمت و مغفرت به شما روى آورده است.
این کارشناس مسائل مذهبی با ذکر این مطلب که ماه مبارک رمضان علاوه‌بر اين‌كه ماه عبوديت و بندگی و ماه غفران و رحمت الهی است، از جهات ديگر نيز حائز اهميت است، اضافه کرد: ماه رمضان، ماه نزول قرآن و فرصتی برای احیای نقش و جایگاه قرآن در زندگی اجتماعی و اصلاح و تحکیم بنیان‌های فکری و فرهنگی جامعه اسلامی است.
وی شب قدر و تعيين سرنوشت انسان را از دیگر فضایل ماه رمضان برشمرد و با ذکر این مطلب که شب قدر و تعيين سرنوشت، در ماه رمضان است، اضافه کرد: در حدیثی از امام صادق(ع) آمده است که آغاز سال(حساب اعمال) شب قدر است و در آن شب برنامه سال آینده نوشته می‌شود و در حدیثی دیگر از آن حضرت سؤال شد چگونه شب قدر از هزار ماه بهتر است و ایشان فرمود: کار نیک در آن شب از کار نیک در هزار ماه که در آن‌ها شب قدر نباشد بهتر است.
حجت‌الاسلام بیرانوند نزول ملائكه در شب قدر و ماه مبارک رمضان را از دیگر فیوضات این ماه اعلام کرد و افزود: ملائکه در آن شب به اذن پروردگارشان برای تقدير هر كاری نازل می‌شوند، شبی پُر از سلامت و بركت و رحمت تا طلوع صبح است.
این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به این‌که در ماه رمضان، خدای تبارک و تعالی ما را دعوت به مهمانی خودش می‌کند، تصریح کرد: ما باید توجه ویژه‌ای به آداب ماه رمضان داشته باشیم.

انتهای پیام

captcha