کارگر؛ از ارکان تحقق «رونق تولید»
کد خبر: 3807245
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷

کارگر؛ از ارکان تحقق «رونق تولید»

گروه اقتصاد ــ مدیرکل تعاون لرستان با بیان این‌که رکن اصلی تحقق شعار سال کارگر و کارفرما است، گفت: دولت باید تسهیل‌گر شرایط باشد تا کارگر با یک تولید رقابتی مناسب و کارفرما با فراهم کردن ابزار کار بتوانند این مهم را محقق کنند.

کارگر و کارفرما؛ رکن اصلی تحقق شعار «رونق تولید»به گزارش ایکنا از لرستان، یک‌شنبه، هشتم اردیبهشت به‌مناسبت هفته کارگر، زنگ کار و تلاش در کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی لرستان به صدا درآمد.
آیین نمادین نواختن زنگ کار و تلاش با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان و جمعی از مسئولان استانی در شرکت دانش‌بنیان داروسازی و بهداشتی دکتر جهانگیر برگزار شد.
بنا بر این گزارش، اول ماه می ‌میلادی برابر با یازدهم اردیبهشت روز جهانی «کار و کارگر» و پنجم تا یازدهم اردیبهشت به‌عنوان هفته «کار و کارگر» نام‌گذاری شده است. امسال همزمان با هفته کار و کارگر، برنامه‌های متنوعی جهت گرامی‌داشت کارگران در لرستان اجرا می‌شود.
دوام و قوام اقتصاد بستگی به کارگر دارد
علی آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در مراسم نواخته شدن زنگ کارگری، با اشاره به اهمیت و ارزش کارگر، اظهار کرد: قوام و دوام موضوعات اقتصادی تولید و اشتغال بستگی به کارگر دارد.
وی با اشاره به نام‌گذاری سال، افزود: رکن اصلی تحقق شعار سال که توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده کارگر و کارفرما است. دولت باید تسهیل‌گر شرایط باشد تا کارگر با یک تولید رقابتی مناسب و کارفرما با فراهم کردن ابزار کار بتوانند این مهم را محقق کنند.
آشتاب با بیان این‌که یکی‌ از عوامل شعار اقتصاد مقاومتی وجود کارگر است، اظهار کرد: امروز جامعه کارگری استان علی‌‎‌رغم مسائل و مشکلات اقتصادی از پویایی برخوردار هستند به‌طوری‌که در جشنواره تجلیل کارگران برتر سطح ملی کارگر نمونه ملی را داریم.
وی با بیان این‌که یکی‌از سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صیانت از نیروی انسانی است، ادامه داد: رسالت اصلی ما این است که یک نیروی کار کارآفرین، پویا و سالم داشته باشیم چون امروز نیروی کار نقش اصلی را در تولید و کیفیت تولید دارند.
آشتاب ادامه داد: یکی‌از مهم‌ترین مسائل این است که باید به معیشت کارگران توجه شود که در این راستا تنظیم بازار و روابط کار را دنبال خواهیم کرد و با انجام بازرسی‏‎ها و ارتباط با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی سعی در احقاق حقوق کارگران را خواهیم داشت.
وی اظهار کرد: در جریان سیل آسیب جدی به بخش‎های اقتصادی وارد شد که در این راستا باید به‌دنبال احیای مجدد اشتغال آسیب‌دیده داشته باشیم و در حال برنامه‌ریزی مقابله با آسیب سیل هستیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: برای این‌که بتوانیم معیشت کارگران را تأمین کنیم واحد‌های که آسیب دیده‎اند کارگران آن تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‎گیرند و محدودیتی برای آن وجود ندارد.
آشتاب با بیان این‌که تاکنون ۲۰۰ کارگر کار آن‌ها انجام شده و بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد، افزود: توسعه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی یکی‌ از سیاست‎های ما است.
وی اضافه کرد: ۳۰۹ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان داریم که از این تعداد ۲۵۰ تشکل کارگری و ۵۹ تشکل کارفرمایی هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به حوادث کار، تصریح کرد: با ارائه آموزش و بازرسی‎ها میزان حوادث در سال ۹۶ که ۲۹۳ مورد بود در سال گذشته ۱۹۰ مورد کاهش یافته است.

انتهای پیام

captcha