درگیری اهالی دیرالزور با «قسد» بر سر فروش نفت سوریه
کد خبر: 3807410
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

درگیری اهالی دیرالزور با «قسد» بر سر فروش نفت سوریه

گروه بین‌الملل – اهالی روستای «دیر الزور» علیه نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) که از حمایت آمریکا برخوردارند، اجتماع کرده و با مسدود کردن جاده، مانع قاچاق بشکه‌های نفتی از دیرالزور به سمت اقلیم کردستان عراق شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری انصارالله، پایگاه‌های خبری داخلی از ممانعت مردم روستای شمالی دیرالزور از ارسال بشکه‌های نفت خام توسط نیروهای دموکراتیک سوریه «قسد» به سمت کردستان عراق خبر دادند.

در همین راستا خبرگزاری سانا به نقل از منابع محلی از کشیده شدن دامنه اعتراضات علیه نیروهای دموکراتیک سوریه به روستاهای «الشحیل» و «الصور» و «مویلح» خبر داد و اعلام کرد: صدها نفر از اهالی این مناطق با در دست داشتن پلاکاردهایی، خواستار اخراج نیروهای «قسد» و ممانعت از فروش نفت این منطقه شدند.

بر اساس اعلام این منبع، نیروهای دموکراتیک (قسد) با شلیک گلوله جنگی، تعداد زیادی از معترضین که با آتش زدن لاستیک جاده‌ها را مسدود کرده و علیه نیروهای دموکراتیک سوریه شعار می‌دادند، را زخمی کردند.

رصد خانه اپوزیسیون سوریه نیز اعلام کرده بود که ده‌ها کامیون حامل تجهیزات نظامی و لوجستیکی آمریکایی به منظور تقویت حضور نیروهای آمریکایی در منطقه، از طریق مرزهای شمال عراق وارد «الحسکه» شده‌اند.
انتهای پیام
captcha