برگزاری سومین دوره مسابقات قرآنی «الأترجه» قطر
کد خبر: 3807656
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹

برگزاری سومین دوره مسابقات قرآنی «الأترجه» قطر

گروه بین‌الملل - بوستان گیاهان قرآنی قطر از آغاز مرحله اول سومین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم با عنوان «الأُتْرُجَّة: بالنگ» خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه الکترونی الشرق، بوستان گیاهان قرآنی وابسته به بنیاد آموزش و پرورش و توسعه اجتماعی قطر، این دوره مسابقات را با همکاری مسجد جامع شهر آموزشی برگزار می‌کند و مرحله نهایی آن نیز در اوایل ماه  رمضان در ساختمان مسجدجامع شهر آموزشی برگزار خواهد شد.

تشویق به حفظ قرآن و اجرای تعالیم قرآنی در زندگی از اهداف این رقابت بیان شده است و دانش‌آموزان دختر و پسر از گروه‌های سنی مختلف مدارس قطر و دانش‌آموزان عضو مؤسسه قطر می‌توانند در آن شرکت کنند.

این دوره مسابقات شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌ها از جمله سخنرانی‌ها و مسابقه «سؤال روزانه» در رابطه با گیاهان قرآن کریم و حدیث نبوی است و از طریق شبکه‌های اجتماعی وابسته به بوستان گیاهان قرآنی و مسجدجامع شهر آموزشی در راستای تقویت فرهنگ عمومی شهروندان در ماه رمضان برگزار می‌شود.

فاطمه صالح الخلیفی، مدیر بوستان گیاهان قرآن قطر، با اشاره به اینکه هدف از این مسابقات تشویق شهروندان قطری و دانش‌آموزان مدارس به حفظ و تلاوت کتاب الهی و عمل به آن است، گفت: نام الاترجه با استناد به حدیث نبوی «مَثَلُ الْمُؤْمِنِ الَّذِي يَقْرَأُ الْقُرْآنَ كَمَثَلِ الأُتْرُجَّةِ رِيحُهَا طَيِّبٌ وَ طَعْمُهَا طَيِّب: مؤمنی که قرآن می‌خواند و به آن، عمل می‌کند مانند ترنجی است که طعم خوبی دارد و از بوی خوشی برخوردار است» برای مسابقه انتخاب شده است.

خلیفی افزود: این دوره مسابقات به شهروندان قطری به ویژه دانش‌آموزان در فهم آیات و داستان‌های قرآنی به خصوص آیات و قصصی که شامل اصطلاحات گیاهی هستند و بخش بسیار مهمی از دین اسلامی و میراث فرهنگی ماست کمک می‌کند. همچنان که امسال بخش جدیدی در حفظ دو سوره بقره و آل عمران ویژه افراد بالای 12 سال نیز اضافه شده است.

در دومین دوره این مسابقات، که سال گذشته برگزار شد، هزار و 500 نفر از 34 کشور مختلف عربی و غیرعربی شرکت کردند که در مرحله نهایی و گزینش 800 متسابق پسر و دختر حضور داشتند.
انتهای پیام
captcha