موضوع آوارگان خاورمیانه چالشی جهانی است
کد خبر: 3807861
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
رئیس دانشگاه مذاهب اظهار کرد:

موضوع آوارگان خاورمیانه چالشی جهانی است

گروه بین‌الملل ــ رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی اظهار کرد: موضوع افراد آواره، که از سرزمین خود رانده شده‌اند، علاوه بر ایجاد چالش منطقه‌ای و جهانی،‌ آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ایجاد می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی؛ همایش «دین و آوارگان در خاورمیانه» با حضور هیئتی از دانشگاه مذاهب اسلامی در دانشگاه اسلامی نجف برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، در این همایش اظهار کرد: موضوع افرادی که از وطن خود آواره شده‌اند، نه فقط چالشی منطقه‌ای، بلکه چالشی جهانی است؛ متأسفانه در سال‌های اخیر با ارائه رویکرد افراطی از اسلام، بخشی از مسلمانان را از سرزمین و وطن خود بیرون کرده‌اند و این چالش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی به بار آورده است.

وی با اشاره به موضوع افراد رانده شده از سرزمین‌شان که به دلیل جنگ‌ها و عوامل مختلف اتفاق می‌افتد، افزود: دین اسلام ظرفیت مهمی است که می‌تواند راهکارهایی را برای این چالش ارائه دهد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی بیان کرد: برای حل این مسئله باید به قرآن و اسلام رجوع کنیم و از این دین رحمانی که همه را به تقوا، برادری و صلح دعوت می‌کند کمک بگیریم.

مختاری همچنین با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه مذاهب اسلامی و معرفی این دانشگاه، گفت: با توجه به ظرفیت‌های این دانشگاه که با نگاه تقریبی به دنبال آن است که از همه مذاهب بهره بگیرد، آماده هستیم تجارب خود را در نحوه بهره‌مندی از اندیشه‌های پیروان همه مذاهب برای رفع چالش‌ها در اختیار بگذاریم.

یادآور می‌شود این همایش با حضور اندیشمندان و شخصیت‌های مختلف از کشورهای سوریه، لبنان، عراق، بحرین و هیئتی از دانشگاه مذاهب اسلامی ایران روز گذشته 10 اردیبهشت (30 آوریل) برگزار شد.

انتهای پیام

captcha