فینال مسابقه دفاع سه دقیقه‌ای آغاز شد
کد خبر: 3807959
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
با رقابت 8 برگزیده؛

فینال مسابقه دفاع سه دقیقه‌ای آغاز شد

گروه دانشگاه ــ مرحله نهایی سومین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه‌ای پایان نامه‌های دانشجویی با رقابت ۸ برگزیده از مرحله نیمه‌نهایی آغاز به کار کرد.

فینال مسابقه دفاع سه دقیقه‌ای آغاز شدبه گزارش ایکنا؛ مرحله نیمه نهایی این دوره از مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای پایان‌نامه‌های دانشجویی روز گذشته با رقابت ۵۴ دانشجو از رشته‌های فنی مهندسی، علوم انسانی، هنر و علوم زیستی و علوم پایه در دانشگاه علم و فرهنگ و برگزار شد و امروز چهارشنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۹۸ سالن شهید دکتر کاظمی آشتیانی دانشگاه علم و فرهنگ میزبان برپایی مرحله فینال برگزیدگان مرحله نیمه نهایی این دوره از مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای است. در این مراسم و طی برگزاری فینال سومین دوره دفاع سه دقیقه‌ای پایان نامه، سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی و عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی حضور دارند.

عادل تقوی، رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در این مراسم و پیش از آغاز مرحله فینال، ضمن ارائه گزارشی کوتاه اظهار کرد: مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای بخش جنبی جشنواره کتاب سال دانشجویی بوده که سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی مجری و متولی برگزاری آن است.
 
وی ادامه داد: پس از آنکه دوره اول مسابقات دفاع دقیقه‌ای با حضور ۳۰ نفر از برگزیدگان برگزار شد، این مسابقات با استقبال دانشجویان مواجه شد و این مسابقات را از سطح شهر تهران به سمت واحد‌های جهاد دانشگاهی سراسر کشور هدایت کردیم. در دوره دوم ۹ واحد جهاد دانشگاهی همراه ما در برگزاری این مسابقه بودند و امسال در مرحله سوم با استقبال بیشتر واحدها، دانشگاه‌ها و دانشجویان از مشارکت ۹ واحد به ۱۷ واحد رسیدیم و با حدود ۴۰۰ دانشجوی شرکت کننده در این دوره سومین دوره آغاز به کار کرد. از این تعداد شرکت کننده حدود ۲۶۹ نفر در واحد‌ها به رقابت پرداختند و نهایتا ۵۴ نفر حائز بالاترین رتبه‌ها شدند.

تقوی با بیان اینکه روز گذشته این ۵۴ نفر در قالب سه گروه طی صبح و بعدازظهر به رقابت پرداختند و مقرر شد از هر گروه دو نفر به فینال راه یابند، افزود: از گروه دوم و سوم، سه نفر به فینال رسیدند چرا که امتیازات نفرات دوم و سوم نزدیک به هم بود.

وی با اشاره به هدف برگزاری این مسابقات گفت: فرایند تبدیل ایده به محصول و معرفی تحقیقات وعلمی و زحمات دانشجویان هدف راه‌اندازی این مسابقات بوده و ما می‌خواستیم پایان نامه‌ها و تحقیقات از فضای محدود کتابخانه‌ای خارج شوند و کاربردی شوند.

بر این اساس امروز و در مرحله فینال سومین دوره مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای ۸ فینالیست به شرح زیر با یکدیگر رقابت می‌کنند:  
‎در گروه A  فاطمه سادات حسینی از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در مقطع کارشناسی ارشد، رشته زیست سلولی و مولکولی و آرزو لیمویی از دانشگاه صنعتی اصفهان در مقطع کارشناسی ارشد، رشته مهندسی برق انتخاب شدند.
‎در گروه B محمدعلی عبدالصمدی از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در مقطع کارشناسی ارشد، رشته معماری و مهوش افشاری از دانشگاه صنعتی اصفهان در مقطع دکتری، رشته مهندسی کشاورزی و مژگان چاهیان از دانشگاه هنر تهران در مقطع کارشناسی ارشد، رشته آهنگ سازی انتخاب شدند.  
‎در گروه C مهدی نوذریان از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در مقطع کارشناسی ارشد، رشته مهندسی برق و محیا لطیف از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در مقطع کارشناسی ارشد، رشته فیزیک و سمانه رضایی از دانشگاه صنعتی اصفهان در مقطع دکتری، رشته فیزیک هسته‌ای انتخاب شدند.

انتهای پیام
captcha