رونق تولید با نهادینه شدن فرهنگ کار عملی می‌شود
کد خبر: 3808027
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱

رونق تولید با نهادینه شدن فرهنگ کار عملی می‌شود

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که رونق تولید با نهادینه شدن فرهنگ کار عملی می‌شود، گفت: مخاطب مقام معظم رهبری در نام‌گذاری شعار «رونق تولید» فقط قشر کارگر نیست مخاطب رهبر همه مردم جامعه هستند.

نبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد امروز چهارشنبه، یازدهم اردیبهشت‌ماه در دیدار با تشکلات کارگری، کارفرمایی، تعاون‌گران لرستان و کارکنان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان که‌ در خرم‎‏آباد انجام گرفت، با گرامی‎داشت هفته کار و کارگر، گفت: مظلوم‌تر از قشر کارگر در اجتماع نداریم اگر قرار است حقوق عقب بیفتد این حقوق کارگر است که عقب می‌افتد، کمترین افزایش حقوق برای کارگران است اگر خدماتی داده می‌شود خدمات درشت برای افراد درشت است و خدمات کوچک برای کارگران است.
وی با بیان این‌که این نوع نگاه ما به قشر کارگری باعث ایجاد مشکل در اقتصاد و ایجاد فاصله طبقاتی در جامعه شده است، افزود: اختلاف فاحش بین حقوق قشر کارگر با حقوق سایر مشاغل بیانگر این است که ما ارزش کار و کارگری را درک نکردیم و فرهنگ کار را در جامعه نهادینه نکردیم.
آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: در طول تاریخ کسی را نمی‌توانید پیدا کنید که کامل‌ترین و بافضیلت‌ترین انسان باشد و آن شخص پیامبراکرم(ص) است چنین شخصی که الگوی انسان کامل است بر تنها دستی که بوسه زد دست کارگر بود و حال جای این سؤال است که جامعه ما چه‌قدر از سنت و سیره پیامبر اکرم(ص) تبعیت می‌کند و چه‌قدر برای کارگر ارزش قائل هستیم و چه‌قدر در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها و در تقسیم امکانات و اعتبارات به قشر کارگر توجه می‌کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که در اسلام کار یک ارزش است و تنبلی، بیکاری، سستی و سهل‌انگاری مورد مذمت است، اظهارکرد: ما یک فرهنگ غنی مثل دین اسلام داریم در فرهنگ اسلام اگر کسی دنبال کار نمی‌رفت پیامبر اکرم(ص) می‌گفت: «از چشم من افتاد» که این بیانگر ارزش قائل شدن برای کار و تلاش است.

پیشرفت و توسعه  کشور  در گرو اهمیت قائل شدن برای کار و کارگر
وی پیشرفت و توسعه در هر کشور را در گرو اهمیت قائل شدن برای کار و کارگر دانست و اظهارکرد: اگر همه کارگر شدیم آن وقت است که کشور توسعه پیدا می‌کند و استقلال ما حفظ خواهد شد کمااینکه در حادثه سیل اخیر وقتی همه ما از طلبه، روحانی، مهندس، کارمند، سپاهی و ارتشی و ... همه کارگر شدیم بارسازی انجام شد.
امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به نام‌گذاری شعار سال به «رونق تولید» و بیان این‌که اگر همه تن به کار دهیم رونق تولید محقق می‌شود، گفت: آیا شما تصور می‌کنید با کارگرانی که در چند کارخانه مشغول کار هستند رونق تولید ایجاد می‌شود، رونق تولید وقتی است که همه مردم اعم‌از مهندس، کارشناس، کارمند، روحانی، طلبه به سمت کار بیایند.
وی در ادامه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و این ادعای آمریکا که می‎خواهد نفت ما را به صفر برساند، راه مقابله با تحریم دشمن را در ترویج فرهنگ کار و کارگری دانست و افزود: اگر همه ما یدواحده شویم و به سمت کار و کارگری روی بیاوریم آمریکا به زانو در می‎آید کمااینکه ما رونق تولید را نباید از کارگر ساده انتظار داشته باشیم.
نماینده ولی‎فقیه در لرستان با یادآوری این‌که رونق تولید با نهادینه شدن فرهنگ کار عملی می‌شود به بیانات رهبر معظم انقلاب با این مضمون که «کار و کارگر ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است»، گفت: مخاطب مقام معظم رهبری در نام‌گذاری شعار «رونق تولید» فقط قشر کارگر نیست مخاطب رهبر همه مردم جامعه هستند.

سیل یک آزمونی برای همه مردم بود
وی با بیان این‌که سیل اخیر یک آزمونی برای همه مردم بود، افزود: وقتی یک فرمانده بیل به دست می‌گیرد و داخل گِل می‌رود سرباز انگیزه می‎گیرد و با دل و جان کار می‌کند.
نماینده ولی‎فقیه در لرستان با تاکید بر این‌که ما باید تحریم دشمن را یک فرصت برای انسجام کارگری، تولید، تلاش و کوشش، بدانیم، گفت: مشکل اقتصادی با تکیه بر ظرفیت داخلی محقق می‌شود ما نباید از بیگانگان انتظار داشته باشیم اقتصاد ما را درست کنند.دشمن فقط می‌تواند در زمینه اقتصاد مصرفی و ذلت‌بار به کشورها کمک کند.

افزایش حقوق کارگران متناسب با تورم جامعه باشد
آیت‌الله میرعمادی با یادآوری این‌که اقتصاد با حفظ عرت ملی و با تکیه بر کار و حمایت از کارگر رونق می‎گیرد، افزود: امنیت شغلی حیاتی‌ترین نیاز برای کارگر است لذا باید برای کارگر ارزش قائل باشیم امنیت شغلی او را تامین کنیم و افزایش حقوق کارگران متناسب با تورم جامعه باشد.
وی با بیان این‌که متاسفانه بیکاری در لرستان به یک بحران بزرگ تبدیل شده و سیل اخیر بر بیکاری در استان اضافه کرده است و خیلی از کشاورزان، دامداران، زنبورداران، آبزی‌پروران در این سیل متضرر شده و شغل خود را از دست داده‌اند، ادامه داد: برای استان لرستان دو چیز برزگ‌ترین عبادت است و هر کس می‌خواهد خدمت کند، ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان را مدنظر قرار دهد.
وی با بیان این‌که از دولت و مسئولان می‌خواهم در لرستان به‌دنبال ایجاد اشتغال باشند، اظهارکرد: ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری راه نجارت لرستان است و همه باید در این راستا تلاش و کوشش کنیم.

انتهای یپام

captcha