ساماندهی مراکز و رشته‌ها براساس نیاز مناطق؛ رسالت اجتماعی دانشگاه پیام‌نور
کد خبر: 3808518
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
محمدرضا زمانی:

ساماندهی مراکز و رشته‌ها براساس نیاز مناطق؛ رسالت اجتماعی دانشگاه پیام‌نور

گروه دانشگاه - رئیس دانشگاه پیام‌نور رسالت اجتماعی تعریف‌ شده برای این دانشگاه را ساماندهی مراکز و رشته‌ها براساس نیاز منطقه، تشکیل مراکز مشاوره روانشناسی در واحد‌ها و تشکیل کانون‌های هلال احمر دانشگاه خواند.

ساماندهی مراکز و رشته‌ها بر اساس نیاز مناطق؛ رسالت اجتماعی دانشگاه پیام‌نوربه گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم پاسداشت مقام معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاونان وی، محمدرضا زمانی، رئیس دانشگاه پیام‌نور و جمعی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه به میزبانی دانشگاه پیام‌نور برگزار شد.

محمدرضا زمانی، رئیس دانشگاه پیام‌نور در این مراسم با گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: دانشگاه پیام‌نور از حدود ۳۰ سال قبل با رسالت جدید تعریف و مقرر شد با اهداف مشخصی این مسیر را طی کند. رسالت امروز دانشگاه پیام نور برگزاری دوره‌های مجازی و الکترونیکی است.

وی با ارائه آماری از تعداد دانشجویان، اساتید و واحد‌های پیام‌نور ادامه داد: سه هزار و ۸۰۰ عضو هیئت علمی حدود نزدیک به ۴۰۰ هزار دانشجو دارد. ۷۶ رشته کارشناسی، ۸۷ رشته کارشناسی ارشد و تعداد ۲۸ رشته دکتری دارد. این دانشگاه دارای بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار فارغ‌التحصیل و سه هزار و 78 مرکز است.

وی اولویت‌های امسال دانشگاه پیام‌نور را عنایت ویژه در جذب دانشجوی خارجی و تقویت واحد‌های بین‌الملل پیام‌نور دانست و افزود: سال گذشته در راستای ارتقای فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشگاه، تمامی فعالیت‌ها مبتنی بر چابک‌سازی، توانمند‌سازی، شفافیت و ایجاد روحیه امید و نشاط و نیز تمرکززدایی پایه‌ریزی شدند. یکی از کار‌های ما در سال گذشته که در همین راستا انجام شد، اصلاح هرم هیئت علمی دانشگاه و ارتقای اساتید حائز شرایط بود.

وی درباره تدوین سند راهبردی دانشگاه پیام نور نیز چنین بیان کرد: تا کنون دانشگاه سند مصوبی نداشته است و در طول سال گذشته این سند تدوین و مصوب شد و امروز بر روی برنامه عملیاتی پنج ساله آن کار می‌کنیم.

زمانی با بیان اینکه با توجه به مأموریت دانشگاه یکی از موارد مهمی که دنبال می‌کنیم، الکترونیکی کردن فرایند‌ها و خدمات دانشگاه است، گفت: در این راستا ۱۰ درصد آزمون‌ها(حدود هزار نفر) به صورت الکترونیکی برگزار شد. تمهیدات برای فعال‌سازی میز خدمت الکترونیک و پیاده‌سازی سامانه تکریم ارباب رجوع و همچنین سامانه‌های نرم‌افزاری در حوزه‌های مختلف از جمله فروشگاه اینترنتی کتب دانشگاه راه‌اندازی شدند و محتوای چند رسانه‌ای برای آزمایشگاه‌ها تهیه شد.

وی با اشاره به طرح مهارت آموزش دانشجویان پیام‌نور، افزود: تفاهم‌نامه‌ای با کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران امضا کرده‌ایم تا دوره‌های مورد نیاز تخصصی را تعریف کنند و دانشجویان پیش از ورود به بازار کار از این دوره‌ها استفاده کنند. همچنین در همین راستا، ۱۰ مرکز نوآوری در استان‌ها با هماهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شده است که ۴۹ هسته نوآور در این مراکز مستقر هستند. در کنار این موارد ۲۲ مرکز رشد تأسیس و هفت شرکت دانش‌بنیان به همت دانشگاهیان پیام‌نور راه‌اندازی شده است. برگزاری ۱۱ استارتاپ نیز در کارنامه یک‌ ساله این دانشگاه قرار دارد.

زمانی گفت: علاوه بر بحث آموزش و پژوهش، برنامه‌های متنوع فرهنگی برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی در سال گذشته داشته‌ایم؛ برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، جشنواره‌های دینی و قرآنی از جمله این فعالیت‌ها هستند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور افزود: رسالت اجتماعی دانشگاه پیام‌ نور، ساماندهی مراکز و رشته‌ها براساس نیاز منطقه، تشکیل مراکز مشاوره روانشناسی در واحد‌ها و تشکیل کانون‌های هلال احمر دانشگاه است.

انتهای پیام
captcha