نوای مرتلان قرآن روزانه از فرهنگسرای هنر شیراز به گوش می‌رسد
کد خبر: 3811194
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

نوای مرتلان قرآن روزانه از فرهنگسرای هنر شیراز به گوش می‌رسد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری از برگزاری مراسم جزءخوانی و ترتیل‌خوانی قرآن به‌صورت روزانه در فرهنگسرای هنر خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، ابراهیم گشتاسبی‌راد، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، 23 اردیبهشت‌ماه گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان برنامه ختم روزانه قرآن شامل جزءخوانی و ترتیل‌خوانی آیات وحی با حضور و استقبال پرشور مردم در فرهنگسرای هنر و با همكاری یك گروه سازمان مردم نهاد برگزار می‌شود.
وی با بیان اینكه تا پیش از ماه مبارک رمضان این گروه هر روز از ساعت ۷:۴۵ تا ۸:۳۰ صبح برنامه ورزش صبحگاهی داشتند که در ایام ماه مبارک رمضان به جای ورزش صبحگاهی به قرائت روزانه یک جزء قرآن کریم می‌پردازند، افزود: صندلی و سیستم صوت و سایر ملزومات مورد نیاز توسط فرهنگسرا در فضای سبز مقابل فرهنگسرا برای این افراد مهیا می‌شود.
در ادامه حسین اسکندری، مسئول فرهنگسرای هنر با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان دو گروه ان‌ای تحت پوشش برنامه‌های فرهنگسرای هنر قرار می گیرند، تأکید کرد: پیام‌های اخلاقی و سفارشات دینی و اخلاقی با حضور مشاوران متبحر در دو نوبت صبح و شب به شرکت‌کنندگان در این کلاس‌ها آموزش داده می‌شود.
وی به فضای محدود فرهنگسرای هنر اشاره کرد و گفت: فضای فرهنگسرای هنر شامل یک بخش نگارخانه یا آتلیه و یک کلاس آموزشی است اما بخشی از نگارخانه به شکل کلاس آموزشی آماده شده تا شهروندان بیشتری بتوانند از دوره‌های مختلف فرهنگسرا استفاده کنند.
مسئول فرهنگسرای هنر درباره کلاس‌های مختلفی که در فرهنگسرای هنر تشکیل می‌شود نیز بیان کرد: تنها امکان برگزاری کلاس یوگا از انواع ورزش در این فرهنگسرا فراهم است که در چهار نوبت در هفته با حضور بیش از ۲۰۰ نفر تشکیل می‌شود.
اسکندری با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های قرآن، تفسیر، نهج‌البلاغه و غیره رسالت اصلی تمام فرهنگسراهای شهر است، گفت: رسالت اصلی فرهنگسرای هنر برگزاری کلاس‌های مرتبط با موضوع هنراست که کلاس های موسیقی شامل سنتور، تار، دف و در ایام تابستان مخصوص نوجوانان و جوانان ،همچنین کلاس‌های هنری شامل چرم‌دوزی، آشپزی، خیاطی و همچنین نویسندگی، کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی، بازیگری و غیره با حضور مربیان متخصص برگزار می‌شود.
مسئول فرهنگسرای هنر با اشاره به اینکه کلاس‌های مشاوره انفرادی و گروهی که با استقبال خوب شهروندان مواجه است نیز در فرهنگسرای هنر برگزار می‌شود، اظهار کرد: مشاوره گروهی یک جلسه در هفته و مشاوره انفرادی بنا به تقاضا و ثبت نام افراد برگزار می‌شود.
اسکندری به همجواری فرهنگسرای هنر با مرکز شیرازشناسی اشاره كرد و گفت: با توجه به محدودیت فضای فرهنگسرای هنر از ظرفیت مرکز شیرازشناسی برای برگزاری کلاس‌های آموزش شهروندی، اجتماعی و فرهنگی با همکاری مدارس منطقه برنامه‌ریزی شده است.
وی همچنین با اشاره به مناسبت‌های ملی و مذهبی گفت: با تعامل بین مرکز شیرازشناسی و فرهنگسرای هنر برنامه‌های موضوعی به شکل یکپارچه و با هدف پرهیز از موازی‌کاری برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha