برگزاری نمايشگاه خوشنویسی قرآن در ترکیه
کد خبر: 3815525
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶

برگزاری نمايشگاه خوشنویسی قرآن در ترکیه

گروه بین‌الملل ـ نمایشگاه مشترک خوشنویسی قرآن ایران و ترکیه با ارائه یکصد اثر از خوشنویسان قرآنی در ترکیه برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ کوروش مقتدری، وابسته فرهنگی ایران در استانبول به همراه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، محمد حسین نواب، مدیر مدرسه اسلامی هنر به منظور توسعه همکاری‌ها در زمینه هنر اسلامی و خوشنویسی قرآن با خسرو سوباشی، رئیس دانشکده هنر دانشگاه فاتح سلطان محمد در استانبول دیدار و گفت‌وگو کردند.

خسرو سوباشی در این دیدار به معرفی دانشگاه فاتح سلطان محمد پرداخت و گفت: این دانشگاه در سال 2010 تأسیس شد و هم اکنون دارای بیش از 10 مرکز پژوهشی و تحقیقاتی است.

مقتدری، وابسته فرهنگی ایران در استانبول نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های علمی و هنری دانشگاه‌های ایران، بر توسعه همکاری‌های دانشگاهی دو کشور ایران و ترکیه به ویژه در حوزه هنرهای اسلامی تأکید کرد.

وی آمادگی وابستگی فرهنگی ایران برای توسعه همکاری‌ها با دانشکده هنرهای زیبای استانبول از قبیل برگزاری نمایشگاه هنرمندان خوشنویس دو کشور و نشست‌های علمی مشترک میان هنرمندان را اعلام کرد.

همچنین محمد حسین نواب، مدیر مدرسه اسلامی هنر کشورمان همکاری‌های بیشتر و ایجاد نمایشگاه مشترک خوشنویسی قرآن در سال آینده در ترکیه و ایران را خواستار شد.

در ادامه این دیدار مقرر شد این نمایشگاه‌ها طی سال آینده با ارائه یکصد اثر از خوشنویسان قرآنی برجسته دو کشور برگزار شود.

همچنین، پیش‌نویس تفاهمنامه همکاری مدرسه اسلامی هنر با دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه فاتح سطان از سوی نواب به خسرو سوباشی، رئیس دانشکده هنرهای زیبا ارائه و قرار شد مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد.

در پایان، هیئت ایرانی از بخش‌های مختلف دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه فاتح سطان محمد بازدید کرد.

انتهای پیام

captcha