شرکت ۱۲ هزار دانش‌آموز مراغه‌ای در طرح ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن
کد خبر: 3815808
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

شرکت ۱۲ هزار دانش‌آموز مراغه‌ای در طرح ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر آموزش و پرورش مراغه با اشاره به اجرای طرح ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن در مدارس این شهرستان گفت: امسال براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۱۲ هزار دانش آموز در این طرح شرکت می‌کنند.

شرکت ۱۲ هزار دانش‌آموز مراغه‌ای در طرح ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن

جلیل اسلامی، مدیر آموزش و پرورش مراغه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اجرای طرح ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن در مدارس گفت: امسال براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، ۱۲ هزار دانش آموز در این طرح شرکت می‌کنند.

وی افزود: در این راستا، دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه در طرح ملی حفظ جزء سی قرآن کریم که از اول مهرماه سال ۹۷ آغاز شده، شرکت می کنند.

اسلامی ادامه داد: برای اجرای این طرح فرهنگی و قرآنی، همایش بزرگ دوهزار نفری دانش آموزان حافظ جزء سی ام قرآن در این شهرستان برگزار شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مراغه، اضافه کرد: هچنین در راستای اجرای این طرح، کلاس‌های آموزش حفظ قرآن در تمامی مدارس، سه مرحله آزمون و همچنین مسابقه پیامکی در این شهرستان به اجرا در آمده است.

وی گفت: ادامه این طرح با حضور دانش آموزان مدارس این شهرستان در تابستان سال‌جاری و در دارالقرآن‌های حضرت فاطمه الزهرا (س) و حضرت امام خمینی (ره) اجرا می شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد دانش آموزان کل کشور امسال در این طرح شرکت می‌کنند، افزود: گام دوم این طرح این است که تمامی دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی حافظ جزء سی‌ام قرآن کریم باشند.

اسلامی اضافه کرد: زمینه سازی برای انس با قرآن در کودکان و نوجوانان، تلاش برای فرهنگ سازی مناسب و ارائه آموزش‌های لازم در چگونگی حفظ قرآن و ایجاد انگیزه در جهت حفظ آیات و سوره های جز سی ام قرآن کریم از جمله اهداف این طرح است.

انتهای پیام

captcha