قرآن و عترت؛ مرهم جراحات جوانان در فضای مجازی
کد خبر: 3816327
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

قرآن و عترت؛ مرهم جراحات جوانان در فضای مجازی

گروه فعالیت‌های قرآنی- امام جمعه بخش رضویه شهرستان مشهد گفت: هجمه‌هایی که جوانان در فضای مجازی با آن‌ها روبرو هستند، تیر و ترکش هایی را برایشان به جا گذاشته است و ما باید بر این جراحت‌ها مرهم بگذاریم و چه مرهمی بهتر از قرآن و زبان عترت طاهره وجود دارد که این دو یادگار پیامبر اکرم(ص) هستند.

قرآن و عترت مرهم جراحات جوانان در فضای مجازی

حجت‌الاسلام سیدرضا سجادی، امام جمعه بخش رضویه شهرستان مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: همه اطلاع داریم که قرآن کتاب قانون و در واقع قانون زندگی است. خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: «و َلَا رَطْبٍ وَلَا يَابِسٍ إِلَّا فِي كِتَابٍ مُّبِينٍ». هر تر و خشکی کنایه از اینکه چیزی نیست در عالم وجود مگر اینکه حکمش در قرآن بیان شده است و تعبیر کتاب در این آیه کتاب پیغمبر و دین اسلام که کامل‌ترین دین است.

امام جمعه رضویه ادامه داد: خداوند متعال 124 هزار پیامبر نازل کرد و ما 104 کتاب آسمانی داریم. در این میان کامل‌ترین دین، دین اسلام، آخرین پیامبر، پیامبر اسلام و کامل‌ترین کتاب آسمانی قرآن است. از حیث اخلاقیات، روابط اجتماعی، مسائل امنیتی و فرهنگ که همان نوع تفکر و اندیشیدن است که یک انسان صالح باید چگونه بیاندیشد.

وی عنوان کرد: می‌دانیم که هر انسانی آن‌گونه زندگی می‌کند که می‌اندیشد. آدمی بر اساس تفکر، اندیشه و اعتقاداتش تمام رفتار، کردار و روابط خود با دیگران را پایه‌ریزی می‌کند. هر فرد در هر مرتبه‌ای که قرار دارد، مانند کسی که قرآن می‌خواند و یا شخصی که مفسر قرآن است، دریچه‌ای جدیدی به روی فکر و اندیشه‌ او باز می‌کند. همان طور که انسان با هر بار خواندن قرآن به اطلاعات تازه و جدیدی دست می‌یابد.

امام جمعه بخش رضویه شهرستان مشهد گفت: هجمه‌هایی که جوانان در فضای مجازی با آن‌ها روبرو هستند، تیر و ترکش هایی را برایشان به جا گذاشته است و ما باید بر این جراحت‌ها مرهم بگذاریم و چه مرهمی بهتر از قرآن و زبان عترت طاهره وجود دارد که این دو یادگار پیامبر اکرم(ص) هستند.

سجادی با بیان اینکه فرهنگ دین، فرهنگ مذهب، فرهنگ قرآن، فرهنگ امیرمومنان(ع) و... باید در کشور رایج شود، تصریح کرد: در این میان جوانان و نوجوانان ما علاقه‌مند به این‌کار هستند، در این میان نیز مقام معظم رهبری تاکید فروانی بر مسئله جوان دارند. اما از سوی مسئولین و افراد مربوطه درا این امر کوتاهی‌هایی صورت گرفته است که قرآن در چه قالب‌هایی به این اقشار معرفی شود. هرچه قالب زیباتر باشد، با پذیرش بیشتر و بهتری همراه خواهد شد و جا دارد که فعالیت‌هایی از جمله برپایی نمایشگاه‌های قرآن با رونق‌ بیشتری در تمام شهرهای کشور دنبال شود تا وقت جوان‌ها هم در این راستا صرف شود.

انتهای پیام

captcha