آموزش ۵۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن روستایی «فردوس» شبستر
کد خبر: 3816482
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

آموزش ۵۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن روستایی «فردوس» شبستر

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر خانه قرآن روستایی «فردوس» روستای نظرلو شبستر، با بیان اینکه ۵۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و تفسیر از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.

آموزش 50 قرآن آموز در خانه قرآن روستایی «فردوس» شستر

مهدی بارالو، مدیر خانه قرآن روستایی «فردوس» روستای نظرلو شبستر‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 50 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و تفسیر از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.
وی افزود: باید به قرآن فکر کنیم و درآن تدبر کرده و ببینیم تا چه اندازه می‌توانیم از قرآن و معانی آن استفاده کنیم و بهره‌مند شویم.
وی به پایه‌های سنّی قرآن‌آموزان این خانه قرآن روستایی اشاره کرد و گفت: قرآن‌آموزان این خانه قرآن در پایه‌های سنّی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می شوند.
بارالو، تلاوت قرآن را زمینه‌ساز تقواپیشگی انسان دانست و ادامه داد: تلاوت قرآن زمینه‌ساز تقواپیشگی انسان به‌شمار می‌رود و انسان را در کنار صالحین قرار می‌دهد.
مدیر خانه قرآن روستایی فردوس روستای نظرلو شبستر، یادآور شد: علم تجوید دانش یا هنری است که به قواعد و مسایل و مباحث مربوط به مخارج حروف و چگونگی صفات لازم و صفات عارضی حروف در تلاوت قرآن مجید می‌پردازد.
وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: ایشان می‌فرمایند: هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به فرشتگان و پيامبران و رسولان داده شده، براى اوست.
بارالو، ضمن بازگو کردن ضرورت تفسیر قرآن تاکید کرد: قرآن تمام معارفی را كه بشر برای سعادت خويش به آن نيازمند است، در حجم بسيار اندک از الفاظ و عبارات، ارايه كرده است و اين امر سبب شده كه فهم بخشی از آيات نيازمند تأمّل و دقّت بيشتر و تحقيق عميق‌تَری براي پی بردن به مقصود خدا باشد و از اين رو ضرورت تفسير را ايجاب می‌كند.

انتهای پیام

captcha