پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله شب‌ زنده‌دار جهرمی برگزار می‌شود
کد خبر: 3817741
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰

پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله شب‌ زنده‌دار جهرمی برگزار می‌شود

گروه معارف ـ پنجمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله حسین شب‌زنده دار جهرمی، یكی از اساتید مطرح اخلاق در حوزه علمیه قم در جهرم برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با فرارسیدن پنجمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله حسین شب‌زنده دار جهرمی، مجتهد، مفسر قرآن و یكی از اساتید مطرح اخلاق در حوزه علمیه قم مراسم بزرگداشتی در زادگاه آن عالم ربانی برگزار خواهد شد.
این مراسم در روز دوشنبه، 20 خردادماه جاری بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد الزهرا(س) شهرستان جهرم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) برگزار می‌شود.
بنا بر این گزارش، مرحوم آیت‌الله حسین شب‌زنده‌د‌ار جهرمی از فقهای حوزه علمیه قم شامگاه جمعه، ۳ مرداد سال 1393 بر اثر بیماری و کهولت سن به دیار باقی شتافت.
وی یکی از شاگردان علامه طباطبایی، آیت‌الله‌العظمی بروجردی، آیت‌الله‌العظمی محمدتقی بهجت، آیت‌الله‌العظمی سیداحمد خوانساری و... بود که در محضر تمام این علما کسب فیض کرد و قریب ۴۰ سال در حوزه علمیه قم خدمت کرد.
مرحوم آیت‌الله شب‌ زنده‌دار جهرمی در زادگاه خود جهرم و در استان فارس یکی از علمای بنام و مشهوری بود که شهرت وی به دلیل خدمات ارزنده به ساحت قرآن کریم بود به نحوی که در عرصه تفسیر قرآن خدمات بیشماری انجام داد.
از آثار وی می‌توان به تقریرات دروس خارج فقه و اصول امام خمینی(ره)، حواشی بر تفاسیر مجمع‌البیان و المیزان، شرح دعای مکارم‌الاخلاق مجموعه یادداشتهای مدون شده پیرامون مسئله امامت و مقالات متعدد در موضوعات اخبار غیبی و علوم دیگر قرآن، معاد و قیامت، آینده دنیا و... چاپ شده در مجله مکتب اسلام، مکتب تشیع، معارف جعفری اشاره کرد.
انتهای پیام

captcha