روحیه جهادی در جنگ اقتصادی ایجاد شود
کد خبر: 3817748
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷

روحیه جهادی در جنگ اقتصادی ایجاد شود

گروه سیاست و اقتصاد ـ معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینكه در جنگ اقتصادی نیازمند ساز و کار و الزامات خاص هستیم، گفت:‌ در این جنگ باید روحیه جهادی در حوزه اقتصادی ایجاد شود.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی امروز، 18 خرداد در جلسه کارگروه رونق تولید و سرمایه‌گذاری شهرستان در سخنانی بر تعامل، همدلی و هماهنگی بین ادارات شهرستان در راستای رونق تولید و اشتغال تاکید کرد و افزود: ادارات ذیربط در زمینه تولید و اشتغال باید به‌صورت مستمر جلسات تخصصی خود را برگزار كنند.
وی به سال رونق تولید اشاره کرد و گفت: همه می‌دانیم که دشمنان یک جنگ اقتصادی را به راه انداخته‌اند، لذا باید تلاشمان اعم از مردم و مسئولان این باشد که توان داخلی تولید خود را بالا ببریم و مثل دوران دفاع مقدس در مقابل دشمنان بایستیم.
فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه شهرستان لارستان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی است، تاکید کرد: همه مسئولان، سرمایه‌گذاران را برای ایجاد اشتغال در منطقه تشویق و ترغیب كنند.
وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی یک وضعیت عادی نیست، اظهار کرد: همه باید بسیج شویم و از درون خود را توانمند کنیم و با فکر، اندیشه و مشورت در راستای بحث اشتغال‌زایی و رونق تولید قدم برداریم که یقینا خروجی‌های خوبی را در پی خواهد داشت.
حسنی ادامه داد: ادارات صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی و غیره و تمامی دستگاه‌های اجرایی متولی امر تولید و اشتغال، با هم افزایی داشته باشند و برنامه‌های راهبردی و عملیاتی خود را در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید ارائه كنند.
معاون استاندار فارس با تاکید بر اینکه بعضی از افراد هستند که تمایل به سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای تولیدی و خدماتی دارند، ولی نمی‌دانند در چه موضوعی اشتغالزایی کنند، گفت: این ما هستیم که باید آن سرمایه‌گذار را راهنمایی کنیم و با دادن ایده و طرح سرمایه‌گذاری، رونق تولید را در شهرستان ارتقا دهیم.
وی با بیان اینکه با فکر، اندیشه و مشورت می‌توان یک حرکت تعاملی و هم افزایی را در پیش گرفت، گفت: بانک‌ها نیز در جهت اعطای تسهیلات اشتغالزایی همت کنند.
حسنی با اشاره به اینکه اولویت اول کاری تمامی دستگاه‌های اجرایی رونق تولید و اشتغال است، تاکید کرد: جوان بیکار مورد تهدید و خطر است لذا ما هر چه در توان داریم باید برای اشتغال جوانان کار کنیم و سیاست‌های کلان کشوری و استانی را در شهرستان بومی‌سازی كنیم.
نماینده عالی دولت در لارستان ادامه داد: با توجه به پتانسیل منطقه و شرایط خاص جغرافیایی طرح‌های مناسب همچون احداث نیروگاه خورشیدی در منطقه لارستان بسیار جواب می‌دهد و یا حتی کشت‌های گلخانه‌ای که به آب کمتری نیاز دارد هم در شهرستان باید رونق بخشیده شود.
وی با بیان اینکه منطقه لارستان بزرگ ظرفیت پذیرش سرمایه‌گذار خارجی نیز دارد، تاکید کرد: با توجه به اینکه لارستانی‌های زیادی در کشورهای حاشیه خلیج فارس مشغول به کار و فعالیت هستند باید برخی از آن‌ها را تشویق و ترغیب کرد تا در زادگاه خودشان سرمایه‌گذاری كنند.
این مقام مسئول در ادامه گفت: واحدهای تولیدی فعال در شهرستان تقویت، و تلاش کنیم واحدهای نیمه فعال و راکد به چرخه تولید باز گردند و تا می‌توانیم مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی را حل، تا به تولیدکنندگان فشار نیاید.
حسنی خطاب به رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تسهیلاتی که جهت اشتغال زایی به منطقه لارستان اختصاص یافته است باید در راستای اشتغالزایی و رونق تولید در شهرستان هزینه شود و انحرافی از طرح‌ها نداشته باشیم.
فرماندار لارستان در پایان سخنانش همچنین از بانک‌های شهرستان خواست تا نسبت به تعامل و همکاری با ادارات مبنی بر جذب کامل تسهیلات تلاش کنند.
انتهای پیام

captcha