لزوم توجه به تفریح و آموزش برای پیشگیری و مقابله با اعتیاد
کد خبر: 3817949
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
معاون استاندار تأکید کرد:

لزوم توجه به تفریح و آموزش برای پیشگیری و مقابله با اعتیاد

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه در مواجهه و مقابله با اعتیاد و مواد مخدر با جامعه هدف بسیار متنوع روبه‌رو هستیم، گفت: به‌دلیل این تنوع برای مقابله و پیشگیری نیز باید شیوه‌های مختلف را اعمال کرد و در کنار توجه به موضوعات اقتصادی و اشتغال‌زایی ‌به تفریح، فراغت، آموزش، ورزش و ... نیز توجه کرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، صبح امروز، 19 خردادماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر در واقع به مانند پازل است که باید همه قطعات در کنار هم شکل گیرد در غیر این صورت موفقیتی حاصل نمی‌شود، افزود: به تعداد افراد معتاد راه‌های اعتیاد وجود دارد و تجربه هر فرد معتاد مختص به خودش است.

اکرمی تصریح کرد: کارکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این است که اقدامات باید قابل اندازه‌گیری و اثربخش باشد و اگر در پی آموزش هستیم باید این آموزش‌ها قابل اندازه‌گیری و همراه با قابلیت اثبات اثرگذاری باشد.

وی با تأکید بر اینکه در مواجهه و مقابله با اعتیاد و مواد مخدر با جامعه هدف بسیار متنوع روبه‌رو هستیم، گفت: به دلیل این تنوع برای مقابله و پیشگیری نیز باید شیوه‌های مختلف را اعمال کرد و در کنار توجه به موضوعات اقتصادی و اشتغال‌زایی باید به تفریح، فراغت، آموزش، ورزش و ... نیز توجه کرد.

اکرمی با بیان اینکه امروز ضعف آگاهی وجود ندارد و همه افراد با تخریب‌های مواد مخدر آگاه هستند، گفت: وظیفه مقابله و مبارزه با باند و خرده‌فروشان مواد مخدر با ناجاست، مقابله با خرده‌فروشی در مناطق آسیب‌پذیر باید در دستور کار دائم نیروی انتظامی قرار گیرد، همچنین لازم است اموال فروشندگان و قاچاقچیان مواد مخدر نیز شناسایی شود. امروز مواد مخدر در دنیا یک تجارت غیرقانونی و سودآور است و باید ریسک تجارت را افزایش داد تا سود اقتصادی آن کاهش یابد.

وی با اشاره به تعیین وظایف برای دستگاه‌های اجرایی مرتبط در هفته مبارزه با مواد مخدر افزود: برای بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حتی فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز باید یک مجموعه آموزشی طراحی و تهیه شود، امروز آموزش‌های روتین و تکراری اثربخش نیست و باید طرح جدیدی را دنبال کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بر نظارت در مناطق روستایی و اراضی کشاورزی جهت جلوگیری از کشت خشخاش تاکید کرد و گفت: اگر در روستایی چنین کشتی صورت گیرد قطعا دهیار به مراجع قضایی ارجاع می‌شوند باید قبل از اینکه سطح زیر کشت افزایش یابد جلوگیری و پیشگیری لازم اعمال شود.

انتهای پیام

captcha