بیش از ۹ هزار شغل برای مددجویان خراسان رضوی ایجاد شد
کد خبر: 3818537
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
در بخش صنایع‌دستی؛

بیش از ۹ هزار شغل برای مددجویان خراسان رضوی ایجاد شد

گروه اجتماعی ــ معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: این نهاد ۹ هزار و ۱۵۲ طرح اشتغال در بخش صنایع‌دستی ایجاد کرده است.

ایجاد بیش از 9 هزار شغل برای مددجویان در بخش صنایع‌دستی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، و به نقل از سایت خبری کمیته امداد امام خمینی(ره)، سیدحسین کرابی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار کرد: از 9 هزار و 144 طرح ایجاد شده، 159 طرح اشتغال با اعتبار یک میلیارد و 672 میلیون تومان مربوط به سال گذشته و هشت مورد از مشاغل ایجادشده بااعتبار، 64 میلیون تومان مربوط به سال جاری است.
وی ادامه داد: 2144 طرح تحت نظارت کارشناسان واحد اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان است و مابقی با خروج از نظارت پنج ساله این کارشناسان به خودکفایی رسیده‌اند.
کرابی با اشاره به اینکه نزدیک به 25 درصد از کل اشتغال ایجاد شده در سال گذشته مربوط به بخش صنایع‌دستی بود، بیان کرد: صنایع‌دستی شامل مشاغلی مانند قالی‌بافی، خیاطی، تولیدات چرم، ساخت زیورآلات، گلیم‌بافی، فرت بافی، گل‌سازی، سرمه‌دوزی، عروسک دوزی و معرق و منبت می‌شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی تسهیلات پرداختی به مشاغل ایجاد شده در صنایع‌دستی را شامل خانگی و خوداشتغالی دانست و افزود: تفاوت مشاغل خانگی و خوداشتغالی در فضای کار است که مجری طرح مشاغل خانگی علاوه بر حضور در کنار فرزندان و خانواده، مشغول به کسب درآمد است.
وی خاطرنشان کرد: به مشاغل خانگی تا سقف 10 میلیون تومان و به مشاغل خوداشتغالی تا سقف 20 میلیون تومان تسهیلات اعطا می‌شود. با توجه به افزایش اعتبارات حوزه اشتغال، امیدوار هستیم شاهد افزایش تسهیلات پرداختی باشیم.
کرابی سرآمد مشاغل صنایع‌دستی در استان را ایجاد دهکده فرش در روستای مرندیز شهرستان بجستان عنوان کرد و یادآور شد: در این بخش بیش از 100 مجری طرح مشغول به بافت قالی با طرح و ابعاد مختلف هستند و موجب ترویج و احیای سنت ملی قالی‌بافی و فرش دستباف شده است.
انتهای پیام

captcha