بدهی ۷۵ میلیارد تومانی معوقه دانشجویان کشور به صندوق رفاه
کد خبر: 3822550
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶

بدهی ۷۵ میلیارد تومانی معوقه دانشجویان کشور به صندوق رفاه

گروه شهرستان‌ها ــ رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با درخواست از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های کشور برای پرداخت مطالبات معوقه خود به صندوق رفاه دانشجویی گفت: این صندوق با ۷۵ میلیارد تومان مطالبه معوقه مربوط به دانش‌آموختگان کشور روبه‌رو است.

بدهی 75 میلیارد تومانی معوقه دانشجویان کشور به صندوق رفاهناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه برای افزایش کیفیت خوابگاه‌های دانشجویان کشور به‌طور مداوم در حال تعمیر و مرمت  آن‌ها هستیم، گفت: برای تابستان سال جاری مرمت و تعمیر حدود 95 خوابگاه در دستور کار قرار گرفته و از دو ماه گذشته، نامه‌های مربوطه به دانشگاه‌های کشور ارسال شده است.
وی ادامه داد: این تعمیرات براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته، به این صورت است که 50 درصد از منابع دانشگاه و 50 درصد مابقی، از طریق صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می‌شود. بیش از 1000 خوابگاه دانشجویی در کشور وجود دارد که هر ساله تعدادی از آن‌ها با افزایش سطح کیفیت از چهار به سه و دو در حال تغییر است.
مطیعی با اشاره به اینکه اکثر خوابگاه‌های دانشجویی به دلیل قدیمی بودن و استفاده دانشجویان با تراکم بالا دارای استهلاک زیادی است، بیان کرد: این ساختمان‌های مرتب نیاز به تعمیر و نگهداری دارند.

پرداخت 200 میلیارد تومان برای افزایش کیفیت غذای دانشجویی
مطیعی در رابطه با کاهش کیفیت غذای دانشجویان تصریح کرد: کیفیت غذا به عوامل مختلفی نظیر محل پخت غذا، مهارت آشپز و کیفیت مواد غذایی بستگی دارد. در رابطه با زیرساخت‌ آشپزخانه‌های دانشگاه‌ها به‌دنبال صنعتی کردن آن‌ها هستیم و در این رابطه برخی از آشپزخانه‌ها کار صنعتی کردن را آغاز کرده و در حال اتمام پروژه و برخی دیگر نیز در حال شروع این طرح هستند.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: مسئولان دانشگاه موظف هستند بر کار پیمانکاران این حوزه نظارت داشته باشند تا از کیفیت غذاها کاسته نشود و از مواد نامرغوب در پخت غذا استفاده نکنند. قطعاً گرانی اجناس مواد اولیه پخت غذا نظیر گوشت، برنج، روغن و مشکلات اقتصادی جامعه در کیفیت غذا بی‌تاثیر نبوده و ممکن است برخی از پیمانکاران برای متوازن کردن دخل و خرج خودشان به سراغ مواد باکیفیت پایین‌تر بروند و یا از افراد بی‌تجربه و غیر ماهر برای پرداخت دستمزد کمتر بهره ببرند که در این موارد مسئولان دانشگاهی باید با متخلفان مطابق قراردادهای منعقد شده، رفتار کنند.
وی اضافه کرد: در اواخر سال گذشته وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای رفع مشکلات غذای دانشجویان، با کمک سازمان برنامه و بودجه و همچنین حمایت‌های رئیس جمهور، مبلغ 200 میلیارد تومان به غیر از بودجه تعیین شده، میان دانشگاه‌های کشور توزیع کرد و در سال جاری نیز در تلاش هستیم تا با کمک مسئولان مربوطه، بودجه مورد نظر تامین شود و مشکلی در این بخش نداشته باشیم.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده برای بالا بردن کیفیت موادغذایی دانشجویان تأمین مستقیم مواد اولیه نظیر گوشت سفید و قرمز، برنج و روغن از طریق جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت است که نامه‌نگاری‌های لازم دراین زمینه انجام شده است.
وی عنوان کرد: در رابطه با ساخت خوابگاه برای دانشجویان از طریق خیرین نیز باید گفت پروژه‌هایی که 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند، 50 درصد مابقی با کمک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دنبال می‌شود و اگر در بین مراحل ساخت، خیرین وام بانکی دریافت کنند، برای کمک به آن‌ها کارمزد بانکی را صندوق رفاه دانشجویان پرداخت خواهد کرد.
مطیعی درخصوص وام پرداختی به دانشجویان کشور با بیان اینکه در حدود 75 میلیارد تومان مطالبات معوقه از دانش‌آموختگان سال‌های گذشته داریم، گفت: از تمام کسانی که از وام صندوق رفاه دانشجویی استفاده کرده‌اند درخواست می‌کنیم وام‌های دریافتی خود را پرداخت کنند تا بتوانیم به تعهداتمان به موقع عمل کنیم.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر پرداخت 370 میلیارد تومان وام پرداختی در سال گذشته به دانشجویان کشور افزود: برای افزایش این مبلغ، 19 مرداد در جلسه هیئت امنا تصمیم‌گیری و مبلغ جدید برای سال تحصیلی سال 98-99 اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

captcha