نمایشگاه خوشنویسی کُردی در سنندج افتتاح شد
کد خبر: 3823343
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰

نمایشگاه خوشنویسی کُردی در سنندج افتتاح شد

گروه فرهنگی ــ افتتاح نمایشگاه خوشنویسی کُردی از سری برنامه‌های جنبی کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد امروز 9 تیرماه در گالری دیار سنندج برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، امجد افتخار، سرپرست انجمن خوشتویسان استان کردستان در آیین افتتاح نمایشگاه خوشنویسی کُردی از سری برنامه‌های جنبی کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد که امروز، 9 تیرماه در گالری دیار سنندج برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان هنرمندان و خوشنویسان مطرح و بزرگی را از گذشته تاکنون داشته است و امیر نظام گروسی علاوه بر اینکه چهره‌ای سیاستمدار بوده دارای خط بسیار خوشی نیز بوده است.
وی با اشاره به اینکه انجمن خوشنویسان این استان جزو اولین شعباتی بود که سال ۶۴ در سنندج دایر شد، افزود: در گذشته ما خوشنویس در رده ممتاز را نداشتیم اما اکنون صدها خوشنویس در رده ممتاز و ده‌ها نفر را در رده فوق ممتاز داریم.
افتخار با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه خوشنویسی کردی در گالری دیار سنندج،بیان کرد: در این نمایشگاه ۵۵ اثر از خوشنویسان مطرح کشوری و استان کردستان به معرض نمایش عموم درآمده است.
سرپرست انجمن خوشنویسان استان کردستان اعلام کرد: آثار این نمایشگاه از آثار برتر جشنواره‌های دوسالانه خوشنویسی کردی جمع‌آوری شده است و همه آثار به زبان کُردی هستند.
وی در ادامه سخنان خود از مسئولان و متولیان امر خواستار راه‌اندازی موزه خوشنویسی کُردی در استان کردستان و یادآور شد: این نمایشگاه از امروز، نهم تیرماه تا ۱۴ تیرماه در محل گالری دیار آماده بازدید علاقمندان است.
یادآور می شود؛ در آیین افتتاحیه این نمایشگاه استاندار کردستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و خوشنویسان سنندجی حضور داشتند.
انتهای پیام

captcha