بررسی صحت و سقم تعویق اعلام موضع شورای توسعه در مورد ادغام اتحادیه‌های قرآنی
کد خبر: 3823995
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴
آخرین تلاش لابی‌ها برای منتفی کردن ادغام

بررسی صحت و سقم تعویق اعلام موضع شورای توسعه در مورد ادغام اتحادیه‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ عصر امروز برخی خبرگزاری‌ها از تمدید یک هفته‌ای مهلت شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای اعلام نظر رسمی در مورد ادغام اتحادیه‌های قرآنی خبر دادند؛ خبری که دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی از آن ابراز بی‌اطلاعی کرد.

فوری//////بررسی دلایل تمدید یک هفته‌ای مهلت اعلام موضع شورای توسعه در مورد ادغام / آخرین تلاش لابی‌ها برای منتفی کردن ادغامبه گزارش ایکنا؛ پس از آنکه مدیران عامل اتحادیه‌های استانی و نمایندگان موسسات و تشکل‌های قرآنی سراسر کشور اواخر خردادماه اقدام به تجمع در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای پیگیری سرنوشت ادغام کردند، این دبیرخانه درخواست مهلت دو هفته‌ای برای صدور موضع نهایی و بیانیه رسمی خود در این زمینه را ارائه کرد تا به این ترتیب تجمع مذکور به پایان برسد.
در حالی که این مهلت روز چهارشنبه ۱۲ تیرماه به پایان می‌رسد و همه خود را آماده انتشار بیانیه رسمی شورای عالی انقلاب فرهنگی کرده بودند، برخی خبرگزاری‌ها از تمدید یک هفته‌ای این مهلت خبر داده‌اند. خبری که البته حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌وگوی کوتاه خود با خبرنگار ایکنا از آن ابراز بی‌اطلاعی کرد و برای دریافت توضیحات بیشتر در این زمینه به یکی از معاونان خود یا مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآن و عترت ارجاع داد. پس از پیگیری‌های متعدد موفق به برقراری ارتباط با معاون دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی نشدیم، اما مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی مردمی قرآن و عترت توضیحات جالبی ارائه داد.
رحیم قربانی، مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی مردمی قرآن و عترت در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اینکه هیچ ابلاغی مبنی بر تمدید مهلت برای صدور بیانیه رسمی شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت نشده است، گفت: بر اساس آخرین جلساتی که با مسئولان شورای توسعه فرهنگ قرآنی داشته‌ایم، تا روز ۱۲ تیرماه باید موضع رسمی این نهاد اعلام شود و ما منتظر این اعلام نظر هستیم.
وی افزود: آخرین جلسه‌ مشترکی که برگزار شد، روز گذشته بوده و در همان جلسه اعلام‌ کردند که روز ۱۲ تیرماه نظر رسمی خود را اعلام می‌کنند. لذا تاکنون هیچ ابلاغی مبنی بر درخواست یا اعلام تمدید این مهلت دریافت نشده است. این موضوع که یک هفته مهلت خواسته شده است را اولین بار است که می‌شنوم و دلایل آن را باید توضیح دهند.
قربانی با تأکید بر اینکه در صورت جلسات، مهلت دو هفته‌ای خواسته شده است، بیان کرد: بعدازظهر روز دوشنبه ۱۰ تیرماه آخرین جلسه با معاون دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد و در آن جلسه حتی پیشنهادی را که در مورد بیانیه‌ای که قرار بود صادر بشود، بررسی کردیم. به توافقاتی هم رسیدیم و قرار شد فردا اعلام کنند. چنین مهلت‌خواهی‌هایی هیچ علتی ندارد، مگر اینکه بخواهند توافقی که برای به رسمیت شناختن اتحادیه مدغم و استانی به دست آمده است را با استفاده از لابی نادیده بگیرند.
وی در پایان بیان کرد: بر اساس توافقات مقرر شده بود تا روز چهارشنبه بحث به رسمیت شناختن اتحادیه‌های مدغم استانی و کشوری اعلام شود و در صورت لزوم طی فرایندی در مجمع عمومی بعدی انتخابات مجددی انجام شود.
انتهای پیام

captcha