نهاد نماز‌جمعه؛ ‌نهادی اثرگذار در انقلاب
کد خبر: 3824250
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

نهاد نماز‌جمعه؛ ‌نهادی اثرگذار در انقلاب

گروه اجتماعی ــ استاندار لرستان نهادسازی را ویژگی برجسته بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: نهاد نماز‌جمعه امروزه نهاد اثرگذار در انقلاب است.

نهادسازی؛ ویژگی برجسته امام راحل(ره)/ تاثیرگذاری نهاد نماز جمعهبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، امروز، 12 تیرماه در نشست فصلی ائمه جمعه لرستان، اظهار کرد: یکی‌ از کارهای مهم امام راحل(ره) نهادسازی بود و هر نهادی که ایشان سازماندهی کرد تأثیرگذار بود.

وی با ذکر این مطلب که ‌ ‌فعالیت‌های سپاه هر روز‌ اثرگذارتر می‌شود، ادامه داد: از ویژگی رهبران استراتژیک تولید نهاد است این در حالی‌ است که نهاد نماز‌جمعه امروزه نهاد اثرگذار در انقلاب است.

خادمی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت سیل‌زدگان، اظهار کرد: در بحث سیل باید از همکاری و حضور ائمه جمعه و همراهی آنان با فرمانداران در جریان سیل اخیر تشکر کرد.

استاندار لرستان با اشاره به این‌که یازده شهر لرستان درگیر سیل بود، تصریح کرد: سیل لرستان با سایر نقاط کشور تفاوت دارد به‌طوری‌که در خوزستان با آب تنظیم شده روبه‌رو بودند غافلگیری و تخریب‌گری در سیل خوزستان وجود نداشت و شدت جریان آب آرام بود.

وی با ذکر این مطلب که تلفات جانی در سیل نداشتیم و برخی تلفات ناشی از سهل‌انگاری بود، بیان کرد: در حوزه مسکن و منازل مردم آمار منازل آسیب دیده از سیل اخیر ۳۰ هزار است که ۱۳ هزار آن تخریبی است.

استعفای مشاور روحانیان استانداری لرستان
خادمی با اشاره به این‌که در جریان سیل اخیر ۴۰ روستا باید جابجایی کلی یا مقطعی می‌شد، تصریح کرد: یازده هزار فقره وام با رقم معادل ۲۰۰ میلیارد تومان، ۵۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به استان اختصاص یافته که ۲۰ میلیارد تسهیلات پرداخت شده است.

استاندار لرستان با اشاره به این‌که در حوزه کشاورزی در برخی جاها زمین از بین رفته و برخی جاها زمین محصول با هم از بین رفته است، اضافه کرد: در این حوزه ۲۵۰ میلیارد تسهیلات و ۲۹۰ میلیارد تومان بلاعوض اختصاص یافته است و طی چند روز آینده پرداخت آن آغاز می‌شود.

وی با ذکر این مطلب که دولت از ۳۵۰۰ میلیارد تومان مصوب شده برای مناطق سیل‌زده، ۸۰۰ میلیارد تومان آن‌را لرستان اختصاص داده است، اضافه کرد: در حوزه لوازم منزل ۱۰ هزار پک لوازم خانگی از طرف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به سیل‌زدگان اختصاص یافته است که چهار هزار پک آن توزیع شده است این در حالی است که یخچال‌های این پک‌ها توسط یخچال‌سازی لرستان تامین شده است.

خادمی با اشاره به این‌که لرستان باید فرصت‌های سیل را دریابد، تصریح کرد: این سیل فرصتی برای استفاده از منابع آب است و وزارت نیرو پذیرفت به استان ظلم کرده است.

خادمی با بیان این‌که مشاور روحانیان استانداری لرستان استعفا داده است، اظهار کرد: وضعیت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان طی ۱۰ روز آینده مشخص می‌شود.

انتهای پیام

captcha