تلاش برای ارتقای شاخص‌های اخلاق حرفه‌ای در كسب و كار
کد خبر: 3825529
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
در استان فارس صورت می‌گیرد؛

تلاش برای ارتقای شاخص‌های اخلاق حرفه‌ای در كسب و كار

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس، هدف از ایجاد این کمیسیون را بهره‌گیری از داشته‌های تمدن کهن ایرانی و منابع سرشار معرفتی اسلامی برای ارتقای شاخص‌های اخلاق حرفه‌ای در کسب و کار دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، صلاح‌الدین ایزدفر، رئیس کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس امروز، 17 تیرماه در اولین نشست کمیسیون اخلاق کسب و کار این اتاق گفت: جامعه ایرانی از 2 میراث غنی در اخلاق حرفه‌ای کسب و کار بهره‌مند است، یکی میراث تمدن کهن ایران باستان و دیگری تمدن سترگ و باعظمت اسلامی است.
وی با بیان اینکه باید از این 2 داشته موثر، در ارتقای شاخص‌های اخلاق حرفه‌ای کسب و کار بهره کافی را برد، گفت: در تمدن ایران باستان تعهد به اخلاق، اخلاق حرفه‌ای و احترام به مشاغل به ویژه در رابطه با کار و روابط بین‌الملل به خوبی ترسیم شده و شاهد هستیم .
ایزدفر بیان کرد: در فرهنگ غنی اسلامی نیز بر مطالب اخلاقی تاکید فراوان شده به گونه‌ای که پیامبر مکرم اسلام(ص) مبعوث شدن خود را به منظور تکمیل مکارم اخلاق می‌داند.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس اضافه کرد: هدف از کمیسیون کسب و کار در اتاق بازرگانی نیز ارتقای اخلاق حرفه‌ای در محیط کسب و کار استان است.
وی به خروجی مورد انتظار از این کمیسیون در اتاق بازرگانی نیز اشاره كرد و گفت: جایگاه شایسته فارس در زمینه فرهنگ اقتصادی و فرهنگ کار، ترویج اخلاق کسب و کار و مدرن‌سازی فرهنگ اقتصاد، تشکیل انجمن اخلاق کسب و کار در اتاق بازرگانی فارس، مهارت آنالیز تصمیم اخلاقی و تمایز بین یک تصمیم اخلاقی و غیر اخلاقی توسط مدیران، پیشنهاد الزام ارائه گزارش اخلاق حرفه‌ای جهت دریافت مجوز یا ارتقای گروه، حوزه اخلاقی حمایت از مصرف‌کننده و بازاریابی اخلاقی توسط تولیدکنندگان و تدوین نظام بازاریابی اخلاق محور از موارد مورد انتظار این کمیسیون است.
ایزدفر همچنین گفت: تعامل ارگان‌های مرتبط و انعقاد تفاهم و قرارداد همکاری و ارائه راهبردهای کارشناسی با محوریت اخلاق کسب و کار از دیگر مواردی است که در این کمیسیون به صورت جدی دنبال می‌شود.
انتهای پیام

captcha