دفاتر حشدالشعبی در عراق تعطیل شد
کد خبر: 3831401
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

دفاتر حشدالشعبی در عراق تعطیل شد

گروه بین‌الملل ــ مشاور امنیت ملی عراق از تعطیل شدن تمام دفاتر حشدالشعبی در سراسر این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه؛ فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق و رئیس هیئت حشدالشعبی، با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از آغاز ماه جاری تمام فرمان‌های صادرشده به اجرا درآمده است و دفاتر وابسته به حشدالشعبی در همه استان‌ها بسته شد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: همچنین اعضای حشدالشعبی و اموال منقول متعلق به آنها به اماکن مناسب منتقل شد.

وی ضمن اشاره به تعطیلی تمام نهادهای وابسته به حشدالشعبی از جمله حشد عشایر (نیروهای عشایری) براساس فرمان مذکور تأکید کرد و گفت: این روند نیازمند بازه زمانی دو ماهه است.

یادآور می‌شود، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، همزمان با اول جولای جاری با صدور دستورالعمل‌های نظامی جدید، تصمیمات مهمی درباره نحوه فعالیت نیروهای حشدالشعبی گرفته است. طبق این فرمان تمام نیروهای حشدالشعبی جزئی از نیروهای مسلح عراق هستند و باید مطابق فرمان فرمانده کل نیروهای مسلح عمل کنند و رئیس این گروه را نخست‌وزیر تعیین خواهد کرد.

همچنین عناوین حشد الشعبی، که در دوره مبارزه با گروه تروریستی داعش معمول بود، کنار گذاشته می‌شود و به جای آن نامگذاری‌های معمول نظامی مانند گردان و تیپ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شاخه‌های موجود در حشدالشعبی که به نیروهای مسلح نمی‌پیوندند می‌توانند در چارچوب قانون فعالیت سیاسی کنند و این افراد با کسب مجوز اجازه حمل سلاح خواهند داشت.

هر گروه مسلحی که به صورت محرمانه یا علنی خارج از این مقررات فعالیت کند غیرقانونی تلقی می‌شود و مجازات قانونی به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

captcha