طرح دولت قطر برای تثبیت قیمت گوسفند قربانی
کد خبر: 3832264
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

طرح دولت قطر برای تثبیت قیمت گوسفند قربانی

گروه بین‌الملل – دولت قطر قصد دارد که در آستانه عید قربان، طرحی را برای کنترل قیمت گوسفند زنده و جلوگیری از گران شدن آن اجرا کند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی گلف تایمز؛ وزارت صنعت و تجارت قطر با همکاری وزارت شهرسازی و محیط‌زیست این کشور برای تشویق تولید محلی و کنترل قیمت گوسفند در آستانه عید قربان، قیمت‌های یارانه‌ای گوسفند را اعلام کرد.

فروش گوسفند در قالب این طرح از امروز (یکشنبه)  آغاز می‌شود و تا 12 ذی‌الحجه ادامه خواهد داشت.

در اطلاعیه وزارت صنعت و تجارت قطر آمده است: بین این وزارتخانه و شرکت مواد غذایی «ویدم» برای ذخیره‌سازی 9 هزار راًس گوسفند نژاد عرب (محلی و سوری) توافقنامه‌ای امضا شده است. در این طرح 2 هزار و پانصد راًس گوسفند نژاد محلی با وزن 35 کیلوگرم به بالا و با قیمت هزار ریال قطر (حدود 3 میلیون و سیصد هزار تومان) و 6500 گوسفند نژاد سوری با وزن 40 کیلو به بالا با قیمت 950 ریال قطر (3 میلیون و 150 هزار تومان) برای فروش عرضه خواهد شد.

این گوسفندها را شرکت ویدم در مناطق مختلف در شهرهای ام شمال، الخور، المزروعه، ام صلال، الشحانیه و الوکره به فروش می‌رساند.
 
همه شهروندان قطر که حداقل 20 سال سن داشته باشند، می‌توانند با ارائه کارت شناسایی معتبر گوسفند زنده خریداری کنند و به هر فرد یک راًس گوسفند فروخته می‌شود.

بنابر آمار وزارت صنعت و تجارت قطر، در ماه رمضان امسال نیز 6 هزار و 400 گوسفند یارانه‌ای به بازار عرضه شد.
 
انتهای پیام
captcha