شیوه‌نامه جدید انتخاب دانشجوی نمونه ابلاغ شد
کد خبر: 3844399
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
رئیس سازمان امور دانشجویان:

شیوه‌نامه جدید انتخاب دانشجوی نمونه ابلاغ شد

گروه دانشگاه ــ رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: آیین‌نامه و شیوه‌نامه بازنگری شده انتخاب دانشجوی نمونه به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و ثبت‌نام دانشجویان متقاضی از ۲۰مهرماه آغاز و تا ۴ آبان ادامه دارد.

به گزارش ایکنا، به نقل از سازمان امور دانشجویان؛ مجتبی صدیقی در این‌باره اظهار کرد: از دهه سوم مهرماه تمامی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی، غیرانتفاعی و پژوهشگاه‌های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین دانشگاه‌های پیام‌نور و فرهنگیان که متقاضی ثبت‌نام در بیست و هشتمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه هستند، می‌توانند با مراجعه به سایت www.portal.saorg.ir نسبت به ثبت‌نام در این جشنواره اقدام کنند.

وی افزود: جشنواره سال ۹۸ بیست و هشتمین دوره رقابت میان متقاضیان این جشنواره است و براساس زمان‌بندی‌های پیش‌بینی شده در هفته سوم مهرماه آغاز و در پایان همین سال با برگزاری مراسم تجلیل به پایان می‌رسد.

صدیقی گفت: همانند سال‌های گذشته تمامی مراحل ثبت‌نام و مرحله داوری دانشگاهی و داوری مرحله کشوری در سامانه الکترونیکی انجام می‌پذیرد و فرایند داوری جشنواره دانشجوی نمونه در دو مرحله دانشگاهی و کشوری صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان بیان کرد: در مرحله نخست انتخاب دانشجویان نمونه، دانشجویان متقاضی در سطح دانشگاه به رقابت می‌پردازند و آن دسته از دانشجویانی که برترین امتیازات را بر اساس آیین‌نامه و صرف‌نظر از حد نصاب‌های آن کسب کرده‌اند، به عنوان برگزیدگان دانشگاهی مورد تقدیر دانشگاه قرار می‌گیرند و آن تعداد از متقاضیان که شرایط معرفی به مرحله دوم را کسب کرده‌اند، به دبیرخانه مرکزی معرفی می‌شوند.

وی افزود: مرحله دوم جشنواره دانشجوی نمونه در سطح دانشگاه‌های تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پنج گروه علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و دامپزشکی، هنر در مقاطع مختلف انجام می‌شود که پس از ارزیابی داوران کشوری در نهایت دانشجویان نمونه کشوری انتخاب و معرفی می‌شوند.

صدیقی اظهار کرد: در سال ۹۷ ثبت درخواست دانشجویان دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سامانه‌های مجزا صورت پذیرفت و تمامی متقاضیان در وزارت علوم درخواست خود را در سامانه سجاد در بخش دانشجوی نمونه تکمیل کردند که در نهایت پس از طی مراحل دانشگاهی و کشوری ۲۷ نفر بعنوان برگزیدگان مرحله کشوری با حضور معاون اول ریاست جمهوری مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته در خصوص جشنواره دانشجوی نمونه این است که در سال گذشته بعد از اتمام جشنواره و برگزاری مراسم طی هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آسیب‌شناسی جشنواره طی شش دوره گذشته (از سال ۹۲ تا ۹۷) و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، شورای سیاست‌گذاری جشنواره به این نتیجه رسید که برخی اصلاحات در آیین‌نامه الزامیست و به همین دلیل تیم تحقیقاتی در این راستا تشکیل شد و آیین‌نامه و شیوه‌نامه مورد بررسی و اصلاحات قرار گرفت و هم‌اکنون آیین‌نامه با امضای دو وزارت به کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی و غیر دولتی ابلاغ شده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان تأکید کرد: متقاضیان در سال جدید می‌بایست علاوه بر بخش‌های آموزش، پژوهش و فرهنگی در بخش فناوری نیز خود را مورد ارزیابی قرار دهند و یکی از مهمترین تغییرات آئین‌نامه اضافه شدن این بخش و تغییرات در نمرات افزوده است؛ همچنین توجه به سنوات تحصیلی جهت شرکت در رقابت از شروط آئین نامه جدید است و برخی تغییرات فرعی نیز صورت گرفته است.

یادآور می‌شود، شیوه‌نامه جشنواره نیز تغییراتی به دنبال داشته است که لازم است تمام متقاضیان در جشنواره سال ۹۸ ضمن مطالعه دقیق آئین‌نامه و شیوه‌نامه جدید نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه سجاد به آدرس www.portal.saorg.ir در تاریخ ذکر شده اقدام کنند.
 
انتهای پیام
captcha