مدارس قرآنی چه فعالیت‌هایی دارند؟
کد خبر: 3844618
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹

مدارس قرآنی چه فعالیت‌هایی دارند؟

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر شعبه خواهران جامعة‌القرآن زنجان به تشریح نوع فعالیت مدارس قرآنی پرداخت و گفت: افتتاح دو شعبه جدید در شهرستان‌های ابهر و سلطانیه در دستور کار قرار دارد.

مدارس قرآنی چه فعالیت‌هایی دارند؟مهری خدیری، مدیر شعبه خواهران جامعة‌القرآن‌الکریم زنجان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شاخص این مؤسسه راه‌اندازی مدارس قرآنی امام حسن مجتبی(ع) است که مورد استقبال دانش‌‌آموزان و خانواده‌ها قرار گرفته است.
 
وی یادآور شد: در حال حاضر 4 مرکز پیش‌دبستانی، 2 مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه و یک مدرسه در مقطع متوسطه اول داریم که بیشتر آن‌ها در شهر زنجان مستقر هستند و یکی از این مراکز پیش‌دبستانی در سلطانیه فعالیت می‌کند.
 
مدیر شعبه خواهران جامعة‌القرآن‌الکریم زنجان ادامه داد: شهرستان‌های ابهر و سلطاینه درخواست تأسیس مدرسه قرآنی را داشتند که از اولویت‌های کاری برای سال آینده است که در این شهرستان‌های شعبه مدارس قرآنی را دایر کنیم.
 
وی در مورد فعالیت مدارس قرآنی بیان کرد: این مدارس زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند و همه برنامه‌های درسی مدارس عادی را دارند اما بخش تربیتی و پرورشی در این مؤسسات ویژه است و فوق‌برنامه‌های تخصصی قرآن را اجرا می‌کنند.
 
این مسئول افزود: علوم قرآنی، حفظ، قرائت، ترجمه و مفاهیم جزو فوق‌برنامه‌های مدارس قرآنی است و در بودجه‌بندی تعیین شده، مشخص می‌شود که دانش‌آموز پس از فارغ‌التحصیلی از هر دوره باید به موضوع قرائت یا حفظ مسلط باشد.
 
خدیری به استقبال خانواده‌ها برای ثبت‌نام فرزندان در این مدارس اشاره کرد و گفت: به دلیل ظرفیت محدود، مجبور به انتخاب گزینشی علاقه‌مندان هستیم.
 
انتهای پیام
captcha