برگزاری 8 نشست با موضوع تبیین تمدن نوین اسلامی در اندیشه رهبری
کد خبر: 3852888
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
رئیس مرکز اسلامی جاکارتا اعلام کرد:

برگزاری 8 نشست با موضوع تبیین تمدن نوین اسلامی در اندیشه رهبری

گروه بین‌الملل ــ رئیس مرکز اسلامی جاکارتا از برگزاری 8 نشست با موضوع تبیین تمدن نوین اسلامی در اندیشه‌های مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مراکز اندونزی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید حکیم الهی، رئیس مرکز اسلامی جاکارتا در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا؛ درباره برنامه‌هایی که در این مرکز برگزار خواهد شد، اظهار کرد: مرکز اسلامی جاکارتا در راستای تبیین اندیشه‌های مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف علمی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، با همکاری ‌و حمایت دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری و دانشگاه‌های اندونزی، منظومه‌ای از همایش‌ها و نشست‌های علمی را برنامه‌ریزی کرده است.

وی با بیان این مطلب افزود: در نخستین دور از این منظومه، نشست‌ها و همایش‌های علمی با موضوع تمدن نوین اسلامی در اندیشه مقام معظم رهبری در اندونزی برگزار می‌شود.

به گفته حکیم الهی، در بخش اول از این برنامه‌ها، پنج همایش و سه نشست علمی با سخنرانی آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد.

وی توضیح داد: این 5 همایش عبارت‌اند از نقش اساتید و دانشگاه‌ها در تمدن نوین اسلامی در اندیشه‌های مقام معظم رهبری که در دانشگاه شریف جاکارتا برگزار می‌شود. همچنین جایگاه تربیت در توسعه تمدن نوین اسلامی در اندیشه‌های مقام معظم رهبری در دانشگاه ملی جاکارتا همایش دیگری است که در همین راستا برنامه‌ریزی شده است.

برگزاری 8 نشست برای تبیین تمدن نوین اسلامی در اندیشه رهبری

حکیم الهی در ادامه سخنانش گفت: همایش مؤلفه‌های تمدن نوین اسلامی در اندیشه‌های مقام معظم رهبری در کالج اسلامی صدرا، پیامبر اسلام (ص) و ایجاد تمدن اسلامی در اندیشه‌های مقام معظم رهبری در مرکز اسلامی جاکارتا و نقش امام رضا (ع) در تمدن اسلامی در مرکز اسلامی صدرا برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: همچنین سه نشست علمی نیز با حضور اساتید دانشگاه‌ها و علمای اهل سنت برگزار خواهد شد که جایگاه اعتدال‌گرایی در تمدن نوین اسلامی در اندیشه‌های مقام معظم رهبری که با حضور اساتید دانشگاه‌ها و علمای بزرگ اهل سنت در اندونزی برگزار خواهد شد، از آن جمله است.

رئیس مرکز اسلامی جاکارتا همچنین از برگزاری نشستی با موضوع نقش حوزه‌های علمیه در ایجاد تمدن نوین اسلامی با حضور اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه در این کشور خبر داد.

وی، بایسته‌ها و چشم‌انداز تمدن نوین اسلامی را دیگر نشستی اعلام کرد که قرار است در این کشور برگزار شود که اساتید و نخبگان شیعه و اهل سنت در آن حضور می‌یابند.

برگزاری 8 نشست برای تبیین تمدن نوین اسلامی در اندیشه رهبری

رئیس مرکز اسلامی جاکارتا با بیان اینکه در این همایش‌ها علاوه بر آیت‌الله اعرافی، اساتید و علمای برجسته اندونزی نیز سخنرانی می‌کنند، درباره چرایی انتخاب این موضوعات افزود: در گفت‌وگویی که با مسئولان و اساتید دانشگاه‌ها، علما و فرهیختگان صورت گرفت، موضوع تمدن نوین اسلامی مورد استقبال واقع شده و همین موضوع سبب شد که در این منظومه از همایش‌ها، اولویت به موضوع تمدن نوین اسلامی در اندیشه‌های مقام معظم رهبری اختصاص داده شود.

وی در پاسخ به اینکه دور بعدی این همایش‌ها به چه موضوعی اختصاص پیدا می‌کند،‌ گفت: تبیین اقتصاد مقاومتی در اندیشه مقام معظم رهبری، بیشترین درخواست را در میان دانشگاهیان و اساتید دارد،‌ با این حال پس از مشورت با دفتر نشر آثار معظم‌له، موضوع مورد نظر انتخاب خواهد شد.

حکیم الهی همچنین اظهار کرد: برگزاری همایش‌های تمدن نوین اسلامی در اندیشه مقام معظم رهبری به درخواست سایر دانشگاه‌ها ادامه دارد که در دانشگاه‌های سایر شهرهای اندونزی نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha