رایزنی کابل و واشنگتن برای کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان
کد خبر: 3864738
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

رایزنی کابل و واشنگتن برای کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان

گروه بین‌الملل ــ رئیس‌جمهور افغانستان و نماینده آمریکا طی نشستی در کابل درباره روند کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «خامه‌پرس»، محمداشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان و لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی با یکدیگر دیدار کردند و در این دیدار درباره آتش‌بس با طالبان، از میان رفتن پناهگاه‌های امن این گروه در خارج از افغانستان و خروج نیروهای آمریکایی از این کشور بحث و تبادل نظر کردند.

غنی در این دیدار با اشاره به عملیات‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان گفت: 90 درصد عملیات‌ها از سوی نیروهای امنیتی این کشور پیش برده می‌شود و تا پنج سال آینده سهم حکومت از بودجه‌ اختصاص یافته به نیروهای امنیتی افغانستان بیشتر خواهد شد.

گراهام نیز در این دیدار اظهار امیدواری کرده است که پروسه صلح بدون قربانی‌کردن دستاوردهای 18 ساله مردم این کشور به ویژه حق زنان، به نتیجه برسد.

وی پایان‌یافتن جنگ در افغانستان را برای دولت آمریکا مهم برشمرد و اظهار کرد: هدف از این سفر،‌ ارزیابی اوضاع افغانستان و چگونگی کاهش نیروهای آمریکایی در این کشور است.

گراهام در این دیدار افزود: دونالد ترامپ تعداد نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان را از 12 هزار به 8 هزار و 600 نفر کاهش خواهد داد.

وی با خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان مخالفت کرد و گفت که خروج کامل این نیروها وابسته به شرایط امنیتی این کشور است.

انتهای پیام
captcha