درخواست کمک 270 میلیون دلاری برای آوارگان فلسطینی
کد خبر: 3876690
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

درخواست کمک 270 میلیون دلاری برای آوارگان فلسطینی

گروه بین‌الملل ــ مدیر آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی(آنروا) در لبنان خواستار ارائه کمک مالی 270 میلیون دلاری جامعه جهانی برای تأمین نیازهای اولیه آوارگان فلسطینی شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، کلادیو کوردونه، مدیر آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی(UNRWA) در لبنان، طی کنفرانسی مطبوعاتی در بیروت ضمن اشاره به بحران مالی در این کشور اظهار کرد که این وضعیت منجر به وابستگی بیشتر آوارگان فلسطینی به کمک‌های آنروا شده است؛ لذا جامعه جهانی را به ارائه کمک مالی 270 میلیون دلاری برای تأمین نیازهای اولیه آوارگان فلسطینی فرا می‌خوانیم.

وی افزود: کمک به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی جایگزین روند راه‌حل سیاسی بحران سوریه نیست و آوارگان فلسطینی حق زندگی با عزت و بهتری را دارند.

کوردونه تأکید کرد: 270 میلیون دلاری که درخواست کردیم، برای تأمین نیازهای اولیه 438 هزار فلسطینی متأثر از جنگ سوریه، 28 هزار فلسطینی که به لبنان پناه آورده‌اند و 17 هزار فلسطینی ساکن اردن است.

امانيا مايكل ايبيی، مدیر آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی(UNRWA) در سوریه نیز تصریح کرد: 40 درصد از آوارگان فلسطینی از جنگ سوریه متأثر شده‌اند.

کریستین ساندرز، کمیسر عالی آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی(آنروا) نیز پیش از در کنفرانس مطبوعاتی ژنو(31 ژانویه) اعلام کرده بود که در سطح جهان 5.6 میلیون آواره فلسطینی وجود دارند و آنروا برای تأمین نیازهای اولیه آن‌ها به 1.4 میلیارد دلار بودجه نیازمند است.

انتهای پیام
captcha