نبود زیرساخت، مانع برگزاری برنامه‌های فراگیر قرآنی در هند
کد خبر: 3894660
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
نماینده جامعة المصطفی در دهلی اعلام کرد:

نبود زیرساخت، مانع برگزاری برنامه‌های فراگیر قرآنی در هند

نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه در دهلی با اشاره به فراهم‌ نبودن زیرساخت‌های مجازی در هند، گفت: نمی‌توان کار فراگیر قرآنی در شرایط شیوع کرونا در فضای مجازی این کشور انجام داد، زیرا ابتدا باید زیرساخت‌ها مهیا باشد که نیست.

حجت‌الاسلام رضا شاکری، نماینده جامعة المصطفی (ص) العالمیه در دهلی، در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: یک ماه و نیم است که کرونا وارد هند شده و به همین دلیل همه فعالیت‌ها معوق و تعطیل شده است، زیرا زیرساخت‌های مجازی چندان فراهم نیست.

وی ادامه داد: این زیرساخت‌ها متأسفانه وجود ندارد یا کمرنگ است یا برخی از آنها وجود دارد. بر همین اساس نمی‌توان کار فراگیر قرآنی در فضای مجازی انجام داد، زیرا ابتدا باید زیرساخت‌ها پایه‌گذاری می‌‌شد که نشده است و به همین دلیل با مشکل روبه‌رو هستیم.

شاکری اظهار کرد: در حال حاضر برخی دروس قرآنی را در قالب بحث تفسیری و مهارتی و همچنین تجوید از طریق شبکه اجتماعی و به صورت جزئی ارائه می‌کنیم.

وی افزود: این اقدام در مدارسی قابل انجام است که امکان این کار را دارند و طلاب آنها به شبکه‌های اجتماعی، گوشی تلفن هوشمند و اینترنت دسترسی دارند.

شاکری بیان کرد: این اقدام حدود یک ماه است که آغاز شده و طی آن موضوعات تفسیری تربیتی و تجوید و صوت و لحن را آموزش می‌دهیم.

انتهای پیام
captcha