تغییرات جدید در پذیرش دانشجویان دانشکده علوم قرآنی مشهد
کد خبر: 3921820
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱

تغییرات جدید در پذیرش دانشجویان دانشکده علوم قرآنی مشهد

در سال تحصیلی جدید پذیرش دانشجویان جدیدالورود در مقطع کارشناسی ارشد با تغییر عناوین رشته‌ها و در مقطع کارشناسی با کاهش ظرفیت جذب دانشجو همراه خواهد بود.

تغییرات جدید در پذیرش دانشجویان دانشکده علوم قرآنی مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، از سال ۹۵ و با ابلاغ سرفصل های جدید رشته علوم قرآن و حدیث از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که دارای ۶ بسته اختیاری برای مراکز آموزش عالی است، تمام رشته‌های دانشکده علوم قرآنی مشهد ‌در عنوان «علوم قرآن و حدیث» ادغام شدهه و این دانشکده مجری بسته‌های «مطالعات قرآن» و «مطالعات حدیث» است.

در مقطع کارشناسی ارشد نیز این دانشکده از سال ۹۹ و با ابلاغ جدید، رشته علوم قرآن را با سه گرایش ادبی، اعجاز و مستشرقان ارائه خواهد کرد، داوطلبان کارشناسی ارشد برای انتخاب رشته در دانشکده علوم قرآنی مشهد می‌توانند گرایش اعجاز را با کد رشته‌های ۱۲۲۸۹و ۱۲۲۸۴، گرایش ادبی را با کدهای ۱۲۳۱۶ و ۱۲۳۱۷ و گرایش مستشرقان را با کدهای ۱۲۳۲۱ و ۱۲۳۲۲ انتخاب کنند.

دانشکده علوم قرآنی مشهد تاکنون بیش از هزار دانشجوی قرآنی را پذیرش کرده و در حال حاضر نیز تعداد ۲۳۷ دانشجو در مقطع کارشناسی و ۱۶۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.

با توجه به تصمیم گیری‌های جدید دوره‌های نوبت دوم یا شبانه از میان کد رشته‌های مربوط به دانشکده علوم قرآنی حذف شده و در سال جدید تحصیلی پذیرش دانشجویان در این دانشکده صرفاً براساس دوره‌های روزانه و از طریق آزمون سراسری خواهد بود.

ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد ۶۰ نفر است که نیمی از این ظرفیت به آقایان و نیم دیگر به بانوان اختصاص یافته است، ظرفیت پذیرش برای مقطع کارشناسی نیز ۴۰ نفر در رشته علوم قرآن و حدیث اعلام شده که ۲۰ نفر از آن ظرفیت به بانوان و ۲۰ نفر دیگر به آقایان اختصاص می‌یابد.

داوطلبان مجاز شده پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری می‌توانند کدرشته محل مربوط به دانشکده علوم قرآنی را انتخاب و پس از قبولی نهایی به ثبت‌نام و تحصیل در این دانشکده اقدام کنند.

از مزایای تحصیل در این دانشکده می‌توان به برخورداری از اعضای هیات علمی تمام وقت، تحصیل رایگان، بهره‌مندی از مدرسان مجرب مراکز مهم آموزشی مشهد، خوابگاه دانشجویی، تسهیلات دانشجویی و کتابخانه تخصصی اشاره کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه علوم و معارف قرآن به آدرس quran.ac.ir و یا به پایگاه دانشکده علوم قرآنی مشهد به نشانی mashhad.quran.ac.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۰۵۱۳۸۴۴۹۶۰۰ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha