روزنامه صهیونیستی: توافق بحرین با اسرائیل به سود ترامپ و بن‌سلمان است
کد خبر: 3922640
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸

روزنامه صهیونیستی: توافق بحرین با اسرائیل به سود ترامپ و بن‌سلمان است

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت احرونوت» فاش کرد که توافق بحرین با رژیم صهیونیستی به شکل خاص به سود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و بن‌سلمان، ولیعهد سعودی است.  

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «معا»، روزنامه یدیعوت احرونوت نوشت: بحرین یک کشور مهم در میان کشورهای حاشیه خلیج [فارس] نیست اما برقراری روابط با اسرائیل تحول بزرگی است که در قانونی جلوه دادن اسرائیل به عنوان یک دولت صاحب سلطه از نظر همسایگان عرب خود سهم بزرگی خواهد داشت.
 
این روزنامه اذعان کرد: بحرین نیز همچون امارات از دهه 90 قرن گذشته تا کنون به صورت غیر رسمی با اسرائیل روابط فرهنگی، تجاری و ورزشی داشته است.
 
این روزنامه عبری زبان افزود:‌ اما بر خلاف امارات و عمان، اکثریت ساکنان بحرین شیعه هستند و با عادی‌سازی روابط با اسرائیل مخالفت می‌کنند.
 
یدیعوت احرونوت در ادامه نوشت: اهمیت توافق بحرین با اسرائیل اساساً ناشی از روابط شجاعانه میان بحرین و عربستان است و بر اساس ارزیابی کارشناسان، این توافقنامه با تأثیرگذاری محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی شکل گرفته است و روزی خواهد آمد که برای عربستان سعودی ایجاد روابط گسترده کشورهای عربی با اسرائیل بسیار ساده‌تر خواهد بود.
 
این روزنامه افزود: دلیل دیگری نیز برای ایجاد روابط با اسرائیل وجود داشته و آن، تمایل رئیس جمهور آمریکا برای رسیدن به دستاورد دیپلماتیک دیگری است که به او در انتخابات ریاست جمهوری آینده کمک کند و ممکن است شانس او را برای دریافت جایزه صلح نوبل بالا ببرد.
 
به نوشته این روزنامه، «جرد کوشنر» داماد و مشاور ترامپ، برای این مسئله تلاش می‌کند با وجود اینکه شانس زیادی در این رابطه وجود ندارد.
 
رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده‌اند که بحرین پیش از اعلام رسمی عادی‌سازی روابط با اسرائیل، موافقت عربستان سعودی را دریافت کرده بود. به‌رغم اینکه شرکت‌های اسرائیلی با مسئولان و شرکت‌هایی که از چندین سال گذشته در بحرین فعالیت می‌کنند، ارتباط دارند.
انتهای پیام
captcha