اذعان رسانه‌های صهیونیستی به دروغ سازشگران عرب
کد خبر: 3926820
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶

اذعان رسانه‌های صهیونیستی به دروغ سازشگران عرب

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند، ازسرگیری شهرک‌سازی‌ها آن هم در سطح گسترده در کرانه باختری ادعای سازشگران عرب درباره توقف آن در ازای عادی‌سازی روابط با اسرائیل را رد کرد.

رسانه‌های صهیونیستی: ادعاها درباره توقف شهرک سازی اسرائیل در ازای عادی سازی با عرب‌ها رد شد

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری المیادین، برخلاف ادعای امارات و بحرین مبنی بر توقف روند اشغال اراضی فلسطین پس از توافق خود با رژیم صهیونیستی، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش می‌دهند که شهرک‌سازی در کرانه باختری در سطح گسترده‌ای از سر گرفته شده و قرار است شورای عالی برنامه‌ریزی برای شهرک‌سازی در کرانه باختری فردا یکشنبه، 13 مهر برای موافقت با ساخت پنج هزار و چهارصد واحد مسکونی جدید در کرانه باختری تشکیل جلسه دهد.

بنا به تأکید رسانه‌های رژیم صهیونیستی، شهرک‌سازی پس از 9 ماه تأخیر در سطح گسترده‌ای از سر گرفته شده است.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند: شورای عالی برنامه‌ریزی در کرانه باختری یکشنبه برای تصویب ساخت 5400 واحد جدید اسکان در شهرک‌ها تشکیل جلسه می‌دهد و دستورالعمل تصویب ساخت و ساز از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل داده شده است.

به گفته این رسانه‌ها، اطرافیان نتانیاهو معتقدند که دستور نتانیاهو برای موافقت با طرح‌های ساخت و ساز، ادعاها درباره تعلیق شهرک‌سازی در کرانه باختری را رد می‌کند.

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از یک مقام نزدیک به نتانیاهو آورده است که نتانیاهو بزرگ‌ترین سازنده شهرک‌ها در کرانه باختری است و تأخیرهای رخ داده مربوط به عادی‌سازی با کشورهای حاشیه خلیج فارس است؛ اما اکنون دلیلی برای تأخیر در موافقت با ساخت و سازها وجود ندارد.

پایگاه خبری «اسرائیل نیوز 24» گزارش داد: به دنبال امضای دو توافق عادی‌سازی کامل روابط میان اسرائیل از یک سو و امارات و بحرین از سوی دیگر در کاخ سفید، سؤالاتی در اسرائیل درباره اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به رأی‌دهندگان خود درباره الحاق مناطقی از کرانه باختری به اسرائیل قول داده بود، مطرح شد.

براساس این گزارش، این در حالی است که امارات از همان ابتدا تأکید کرده بود که توافق صلح و عادی‌سازی روابط با اسرائیل را در ازای انصراف اسرائیل از طرح الحاق پذیرفته است؛ اما شخصیت‌های بلندپایه اسرائیلی حرف‌هایی در تکذیب انصراف اسرائیل زدند.

اسرائیل نیوز 24 گفت: یک مقام ارشد کاخ سفید هم داشتن هر گونه اطلاعی درباره آنچه شایعه توقف طرح الحاق کرانه باختری برای چهار سال در ازای توافق سازش بحرین با اسرائیل خواند، رد کرد و گفت که خودش قبل از سفر به منامه مستقیماً با مقامات سعودی درباره متن توافق گفت‌وگو کرده بود.

اسرائیل نیوز 24 نوشت: انور قرقاش، وزیر مشاور در امور امارات هم در سخنانی درباره طرح الحاق گفته بود که «طرح الحاق به چند دلیل به نفع امارات بوده است، یکی اینکه طرح الحاق اسرائیل در کرانه باختری متوقف شد»، اما در واقع امر چنین اتفاقی رخ نداده است.

انتهای پیام
captcha