اوقاف لبنان حمله به مسجد «جبیل» را محکوم کرد
کد خبر: 3935082
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷

اوقاف لبنان حمله به مسجد «جبیل» را محکوم کرد

اداره اوقاف جبل لبنان حمله به مسجد «سلطان ابراهیم بن ادهم» در منطقه جبیل و ضرب و شتم مؤذن آن را محکوم کرد. 

اداره اوقاف جبل لبنان حمله به مسجد «جبیل» را محکوم کردبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری النشرة، اداره اوقاف جبل لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بعد از اعلام حمله به مسجد ابراهیم بن ادهم در منطقه جبیل و بلافاصله پس از بیانات «شیخ محمد علی الجوزو»، مفتی استان جبل، هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های امنیتی انجام شده و آنها اقدامات لازم را برای پیگرد حمله‌کنندگان انجام  دادند.

اداره اوقاف جبل لبنان با تقدیم شکوایه‌ای از مهاجمان و همه کسانی که در این جرم دخیل بوده‌اند، اشد مجازات را برای مجرمان خواستار شده است.

اداره اوقاف از تمام دستگاه‌های قضایی و امنیتی خواست که ضمن احترام به مکان‌های عبادی و مؤسسات دینی، که دائماً برای نشر اخلاق در جای جای وطن تلاش می‌کنند، بدون بروز درگیری میان شهروندان، مجدانه تلاش کنند که این پرونده به پایان برسد.

 
وی ضمن ابراز نگرانی از اینکه دست فتنه از فرانسه به شهر ما جبیل و سپس به همه لبنان کشیده شود، تأکید کرد: جبیل پایتخت گفتمان و همزیستی است و ساکنان آن با ارزش‎های اسلامی این گونه رفتار نمی‌کنند.
 
القیس همه مقامات امنیتی را به حمایت از مساجد این شهر فراخواند و خواستار بازداشت مجرمان و قصاص آنها شد تا درس عبرتی برای دیگران شوند.
 
همچنین دفتر اطلاع‌رسانی دارالفتوای لبنان با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «شیخ عبداللطیف دریان»، مفتی لبنان، پس از اطلاع از حادثه مسجد منطقه جبیل از دستگاه‌های ذیربط در کشور خواست که اقدامات لازم را انجام دهند.
 
براساس گزارش‌های منتشرشده چند فرد ضمن اهانت به ساحت قرآن و اذان پس از ورود به مسجد «سلطان ابراهیم بن ادهم» مؤذن این مسجد را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
 
یادآور می‌شود، جبیل یک منطقه مسکونی در استان جبل لبنان است.
انتهای پیام
captcha