کتاب‌های بلااستفاده مساجد و منازل جمع‌آوری می‎شود
کد خبر: 3935535
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان:

کتاب‌های بلااستفاده مساجد و منازل جمع‌آوری می‎شود

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان از جمع‌آوری کتاب‌های بلااستفاده مساجد و منازل در استان خبر داد و گفت: این کتاب‎ها پس از جمع‌آوری از مساجد و منازل بین کتابخانه‌های مساجد با اولویت مناطق محروم و روستایی توزیع می‎شوند.

کتاب‌های اضافی مساجد و منازل جمع‌آوری می‎شودبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌ نقل‌ از روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان، محمد ابدالی‌پور، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان، 25 آبان‌ماه در تشریح برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی کانون‌های مساجد این استان، از جمع‌آوری کتاب‌های بلااستفاده از مساجد و منازل خبر داد و گفت: این کتاب‎ها پس از جمع‌آوری از مساجد و منازل بین کتابخانه‌های مساجد با اولویت مناطق محروم و روستایی توزیع می‎شوند.

وی معرفی کتب مفید توسط ائمه جماعت مساجد و کتابداران در فضای مجازی و کانال اطلاع‌رسانی کانون برای گروه‌های سنی مختلف(به‌صورت صوتی، تصویری، مکتوب) را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته کتاب اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به شیوع کروناویروس پویش‌های مردمی و مسابقات کتابخوانی به‌صورت مجازی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان برگزار می‌شود.

ابدالی‎پور اجرای طرح «سه‌شنبه‌های با کتاب»، بازدید مجازی یا ارتباط تصویری با کتابخانه‌های برتر استان، ثبت و بروزرسانی اطلاعات هویتی کتابخانه در سامانه بچه‌های مسجد و مستندسازی از فعالیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی در قالب عکس و فیلم، مسابقه و خلاصه‌نویسی کتاب را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان برشمرد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان با اشاره به وجود تعداد 170 کتابخانه در مساجد استان لرستان، 110 کتابخانه مخزن‌دار و تعداد 60 باب کتابخانه باز در مساجد استان لرستان، اظهار کرد: از مجموع کتابخانه‌های استان لرستان تعداد سه کتابخانه درجه یک، دو کتابخانه درجه دو، 10 کتابخانه درجه سه، 29 کتابخانه درجه چهار و 66 کتابخانه درجه پنج هستند.

وی با بیان اینکه از مجموع کتابخانه‌های مخزن‌دار مساجد استان، 65 کتابخانه شهری و 45 کتابخانه روستایی هستند، گفت: تعداد 15 هزار و 211 نفر در کتابخانه‌های مخزن‌دار استان لرستان عضویت دارند. همچنین از مجموع 60 کتابخانه باز استان لرستان تعداد 32 کتابخانه باز در مناطق روستایی و 28 کتابخانه در مناطق شهری هستند.

ابدالی‌پور با بیان اینکه در مجموع بالغ‌ بر 12 هزار و صد جلد کتاب در کتابخانه‌های باز استان لرستان موجود است، اظهار کرد: تعداد 142 کتابدار در کتابخانه‌های کانون‌های مساجد استان فعالیت دارند، 245 هزار و 616 جلد کتاب در بین کتابخانه‌های مساجد استان توزیع شده است و مساحت کل کتابخانه‌های استان لرستان نیز هشت هزار و 968 متر مربع است.

انتهای پیام
captcha