نواختن زنگ انقلاب در مدارس فارس / تمدن‌سازی نیاز به فرهنگ ایثار دارد
کد خبر: 3951139
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲

نواختن زنگ انقلاب در مدارس فارس / تمدن‌سازی نیاز به فرهنگ ایثار دارد

در طلیعه فجر انقلاب اسلامی و همزمان با سراسر كشور، سنت حسنه نواختن زنگ انقلاب در مدارس استان فارس اجرا شد.

به گزارش ایكنا از فارس،در طلیعه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با سراسر كشور، سنت حسنه آیین نواختن زنگ انقلاب به‌صورت نمادین و با حضور مسئولان استانی، امروز، 12 بهمن‌ماه در دبیرستان شاهد علامه امینی ناحیه یك شیراز برگزار شد.

فرهاد اسماعیلی، مدیركل آموزش و پرورش فارس در این مراسم با بیان اینكه  انقلاب با شعارهای محوری استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بنا نهاده شد و انقلابی مردمی بر مبنای اعتقادات دینی شکل گرفت، گفت: امروز شور و شوق پیروزی انقلاب همه مدارس استان را در برگرفته است.

وی با تصریح اینكه در گام دوم انقلاب اسلامی بنا است گامی بزرگ در جهت تمدن‌سازی برداریم، گفت: همان‌گونه که می‌دانیم، هر تمدنی در دنیا و تاریخ دارای نشانه‌هایی چون خطاطی، نقاشی، فلسفه، علم و حکمت است و در تمدن بزرگ ما بزرگترین نشان شهدای والامقام  و فرهنگ ایثار و شهادت است.

اسماعیلی با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: برای تقویت این تمدن باید دانش‌آموزان را با این فرهنگ آشنا کنیم و گام اول در ترویج فرهنگ شهادت، تربیت فرزندانی شجاع و راستگو در منظومه نظام توحیدی است.

مدیركل آموزش و پرورش فارس تأكید كرد: این انقلاب متعلق به این نسل است و این نسل نیز باید دستاوردهای نسل فجرآفرین را بشناسد، چون اگر دستاوردها را پنهان یا تخریب کنیم، ناامیدی در دل آن‌ها جوانه می‌زند و نسلی که ناامید شد و اعتمادش کم شد، هرگز نمی‌تواند گامی در تمدن‌سازی و ادامه و بقا بردارد.

وی در ادامه سخنان خود با تصریح اینكه امروز آیین ملی نواختن زنگ انقلاب در مدارس استان که مجوز بازگشایی از ستاد ملی مقابله با کرونا را دارند، برگزار شده و به‌صورت برخط از کانال‌ها و گروه‌های ادارات آموزش و پرورش و مدارس در شبکه شاد پخش می‌شود.

انتهای پیام
captcha