هدف آمریکا کسب امتیاز حداکثری با کاهش حداقلی تحریم‌هاست
کد خبر: 3953398
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
سعید جلیلی:

هدف آمریکا کسب امتیاز حداکثری با کاهش حداقلی تحریم‌هاست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه طبق برجام، ایران حق دارد در صورت خروج طرف مقابل از برجام خارج و همه تعهداتش را متوقف کند، گفت: اما آمریکا می‌گوید، اول ایران باید بازگردد و اگر فرض کنیم که آمریکا به برجام برگردد، نتیجه این است که 1500 تحریم جدید به ایران تحمیل خواهد شد.

هدف آمریکا کسب امتیاز حداکثری با کاهش حداقلی تحریم‌هاستبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز در مراسم رژه موتوری و خودرویی مراسم یوم‌الله 22بهمن‌ماه در میدان 15خرداد‌ماه مشهد، اظهار کرد: خیابان‌های مشهد شهادت می‌دهند که برای پیروزی انقلاب، جوانان بسیاری در همین مکان‌ها در خون خود غلتیدند و در سال گذشته در همین خیابان‌ها ملت ما در تشییع سردار سلیمانی شرکت کردند و حماسه آفریدند.

وی ادامه داد: امروز آنچه را که سال‌ها و بلکه قرن‌ها ملت‌های مسلمان آرزویش را داشتند، محقق شده و دعای مومنانی که به بارگاه رضوی آمده و دعا می‌کردند که با قرآن و عترت باشند، به اجابت رسیده است و این افتخار را پیدا کردند که در این مسیر گام بردارند و این در حالی است که کسانی که می‌گفتند ملت ایران نمی‌تواند جشن چهلمین سالگرد پیروزی‌اش را بگیرد، امروز دیگر در صحنه سیاسی نیستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: آمریکا مدعی بود که طی 70 سال گذشته کشوری نتوانسته به آن تعرض کند، اما آنچه که امروز نتیجه داد، افزایش قدرت ملی ایران و توانمندی‌های ملت ایران است و دعواهای آنها با ما ملت ایران بر سر قله‌ها است، ما از حداقل‌ها شروع کردیم و به حداکثرها رسیدیم. امروز دعوا بر سر برد موشکی ایران است و این، عظمت و مسیری بوده که ملت ایران با تمسک به اهل‌بیت و قرآن طی کرد.

وی افزود: آمریکا طی دو تا سه سال اخیر، تمام فشار حداکثری‌اش را به ملت ایران تحمیل کرد، اما فهمید که این گزینه جواب نمی‌دهد، آن‌ها گزینه نظامی را در هشت سال دفاع مقدس علیه ما به کار گرفتند و مشاهده کردند که آن گزینه هم کارایی ندارد.

جلیلی ابراز کرد: آمریکا و دشمنان ایران آخرین گزینه‌ای که دارند، فشار اقتصادی است و هرچه داشتند برای فشار بیشتر علیه ملت ایران به کار بردند، اما سران آمریکا امروز اذعان دارند که این گزینه هم اثری ندارد، چرا که ملت ما مقاومتی فعال داشته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: زمانی دشمنان ما در این منطقه حکومت تعیین می‌کردند، اما امروز این قدرت را در منطقه ندارند، همان‌ها اذعان دارند در عرصه پیشرفت، ایران جزوه 10 کشور برتر دنیاست. باید توجه داشت که دشمن تنها با زور و فشار وارد نمی‌شود و هرگاه در میدان نبرد و عرصه فشار شکست می‌خورد به تزویر رو می‌آورد، اما ملت هوشیار ما این موضوع را فهمیده است.

وی با اشاره به مقاومت هوشمندانه مردم عنوان کرد: امروز ملت ما در سایه مقاومت فعال هوشمندانه‌ موفق عمل کرده است، امروز دشمن می‌خواهد حرکتی را القا کند که اگر کسانی مانند ترامپ آمدند و رفتار اشتباه داشتند، استثنا بودند، اما ملت ما می‌داند که دشمن می‌خواهد رفتار اشتباه دولتمردان خود را توجیه کند.

جلیلی گفت: در روزهایی که ملت ما در همین خیابان‌های مشهد و تهران برای تحقق آرمانهایشان تظاهرات می کردند، مگر کارتر، ژنرال‌هایش را برای حفاظت از شاه نفرستاد؟ مگر اوباما دست به ترور دانشمندان نزد؟ مگر کسانی مانند بوش و کلینتون سیاست حمایت از تروریسم‌ها را پیش نگرفتند؟ مگر بدعهدی‌ها نسبت به برجام از زمان اوباما شروع نشد؟!ملت ما همه این‌ها را به خوبی می‌داند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امام(ره)، آمریکا را شیطان بزرگ نامید، چرا که تمام تلاش آمریکا این است که تلاش‌های جوامع را از مسیر الهی خارج کند و توانمندی‌های بشری را به انحطاط برد و از دست آوردها و پیشرفت‌های علمی در راه شیطانی استفاده کند.

وی بیان کرد: امروز دشمن تلاش دارد، هرآنچه که نتوانسته را با فشار حداکثری به دست آورد. با کاهش حداقلی، امتیاز حداکثری به دست آورد و در چند سال اخیر بیش از 1500 تحریم را به ملت ایران تحمیل کرده و برای آن‌ها عناوین مختلف مانند تروریسم و حقوق بشر آورده است و امروز با تزویر می‌گوید ایران به برجام بازگردد، این امر شاید به ظاهر منطقی باشد، اما آن‌ها توقع دارند،راول ایران به برجام بازگردد، در حالی که طبق تایید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران به همه تعهداتش در برجام عمل کرده، اما آمریکا علاوه بر عمل نکردن به تعهداتش، از برجام خارج شده است.

جلیلی اضافه کرد: طبق برجام، ایران حق دارد در صورتی که طرف مقابل قرارداد از برجام خارج شد، برخی یا همه تعهداتش را متوقف کند، اما آمریکا می‌گوید، اول ایران باید بازگردد و اگر فرض کنیم که آمریکا به برجام برگردد نتیجه این است که 1500تحریم جدید را به ایران تحمیل خواهد کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گفت ما در میدان می‌بینیم دشمنان از آن چیزی که نشان می‌دهند ضعیف‌ترند و این در هشت سال دفاع از حرم ثابت شد که دشمنان ما قدرت پوشالی دارند و ملت ما توانست با تمام قدرت مقاومت و پیشرفت کند و امروز ملت ایران در عرصه‌های مختلف علمی موفقیت‌های زیادی کسب کرده و جزء چند کشور موفق شده که از آن جمله می توان به تولید واکسن کرونا اشاره کرد.

آخرین تیر در تیرکش دشمن فشار اقتصادی است

وی بیان کرد: امروز آخرین تیر در تیرکش دشمن فشار اقتصادی است و ملت ما در همین سه سال رشد و پیشرفت در عرصه‌های مختلف داشته است، آن‌ها می‌خواستند نفت را صفر کنند، اما امروز ما صادرکننده بنزین هستیم و در صنایع پتروشیمی و صنعت‌های پایین دستی به رشد رسیده‌ایم، لذا ایران تنها الگوی مقاومت نیست، بلکه باید الگوی پیشرفت برای جهانیان باشد. به اذعان مقامات آمریکایی ایران نشان داد که در مبارزه با آمریکا هم می‌توان پیشرفت کرد و امیدواریم در سایه امام رئوف و استفاده از تعالیم آسمانی اسلام، پرچم عزت را بلند کرده و نشان دهیم چگونه می‌توان پیشرفت داشت و موفقیت‌های بزرگی را کسب کرد.

ملت ما شایسته رسیدن به رفاه و عدالت است

جلیلی با اشاره به وصیت‌نامه امام(ره) که در پیشگاه خداوند گواهی دادند که ملت ایران از ملت عصر پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) بهتر هستند، گفت: بیش از 30 سال است که ملت ایران در سایه رهبری با صلابت راه را دنبال می‌کند و حقیقت نشان می‌دهد که این ملت شایسته رسیدن به قله‌های عدالت و رفاه است و آن روز نزدیک خواهد بود، همچنین امروز ظرفیت واردات پتروشیمی در منطقه 127 میلیارد دلار است که توان تامین آن را داریم، بنابراین، ملت ما علاوه بر مقاومت الگوی پیشرفت نیز است.

انتهای پیام
captcha