آغاز فعالیت مرکز ملی «رحمة اللعالمین» در پاکستان
کد خبر: 4041421
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳

آغاز فعالیت مرکز ملی «رحمة اللعالمین» در پاکستان

مرکز ملی «رحمة للعالمین» در مراسمی با حضور عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان در این کشور آغاز به کار کرد.

آغاز فعالیت مرکز ملی «رحمة اللعالمین» در پاکستانبه گزارش ایکنا؛ عمران‌خان در این مراسم به اهمیت پیروی از دستورات اسلام پرداخت و گفت: متأسفانه غرب به دلیل رویکردهای اشتباه خود در مسیر سراشیبی قرار گرفته است به نحوی که ارکان خانواده در کشورهای غربی در حال فروپاشی است.

وی به مشکلات اجتماعی در پاکستان اشاره کرد و افزود: اگر امروز در پاکستان با مشکلات اخلاقی مواجه هستیم دلیلش دوری از اسلام و عدم شناخت باورهای مذهبی است.

نخست‌وزیر پاکستان گفت: من زمانی که سیره پیامبر(ص) را با دقت مطالعه کردم انقلابی در درون خود احساس کردم.

بنا به اعلام خانه فرهنگ ایران در راولپندی، مرکز «رحمة ‌للعالمین» یک نهاد دولتی است که توسط عمران‌خان در سال 2021 برای تبلیغ آموزش اسلامی و پژوهش‌های آکادمیک الهام‌بخش تشکیل شد. فرمان ایجاد این مرکز توسط عارف علوی، رئیس‌جمهور پاکستان در 14 اکتبر 2021 ابلاغ شد.

این نهاد دولتی در راستای آشنایی جوانان و نوجوانان پاکستانی با اسلام راستین، درباره سیره و احادیث نبوی تحقیق و پژوهش و با کارشناسان متشکل از شخصیت‌های مطرح مذهبی و آکادمیک و دانشگاهی مشورت خواهد کرد تا سیره پیامبر را جزء برنامه‌های درسی دانشگاهی قرار دهند.

همچنین این نهاد وظیفه تبیین اسلام برای جامعه جهانی را نیز بر عهده خواهد داشت. کاهش جرائم و مشکلات اخلاقی اجتماعی با فرهنگ‌سازی درست در جامعه براساس معیارهای اسلامی از دیگر اهداف تشکیل این مرکز ملی در پاکستان است.

براساس فرمان صادرشده از سوی عارف علوی رئیس‌جمهور پاکستان، مرکز رحمة للعالمین متشکل از یک رئیس و شش عضو خواهد بود.

رئیس این مرکز توسط نخست‌وزیر پاکستان منصوب می‌شود و هیئت مشورتی کمیته حداقل هر سه ماه یکبار تشکیل جلسه خواهد داد.

انتهای پیام
captcha