مسابقات قرآن مالزی پس از دو سال وقفه برگزار می‌شود / اعزام «مسعود نوری» از ایران
کد خبر: 4060816
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
به دو شیوه مجازی و حضوری؛

مسابقات قرآن مالزی پس از دو سال وقفه برگزار می‌شود / اعزام «مسعود نوری» از ایران

مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی امسال پس از دو سال وقفه بار دیگر برگزار می‌شود و مسعود نوری قاری ممتاز کشورمان به عنوان نماینده ایران در این رویداد بین‌المللی حضور خواهد یافت.

مسابقات مالزی پس از دو سال وقفه برگزار می‌شود / اعزام «مسعود نوری» از ایران

به گزارش ایکنا، بر اساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، مسعود نوری، قاری ممتاز کشور و نفر دوم چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سال 1400 به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته قرائت به شصت و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور مالزی اعزام خواهد شد.

مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی پس از وقفه‌ای دو ساله به دلیل شیوع کرونا امسال در دو مرحله مقدماتی و نهایی انجام خواهد شد که مرحله مقدماتی به صورت مجازی در مردادماه و مرحله نهایی به صورت حضوری در مهرماه برگزار می‌شود.

پیش از این جمهوری اسلامی ایران در شرایط کرونا برای اولین بار اقدام به برگزاری مسابقات بین‌المللی خود به دو شیوه مجازی و حضوری کرد.

یادآوری می‌شود فرایند انتخاب نمایندگان جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن بر اساس شرایط و ضوابط کشور میزبان و همچنین بر اساس رتبه‌هایی که در مسابقات سراسری کسب کرده‌اند از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته اعزام و دعوت از قاریان انجام می‌شود.

مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی تا قبل از شیوع بیماری کرونا در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن برگزار می‌شد و از ایران نیز صرفاً یک قاری مرد به این مسابقات اعزام می‌شود.

شصت‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی سال 1398 برگزار شد، در آن مسابقات هادی موحدامین در رشته قرائت تحقیق به نمایندگی از ایران حضور یافت و در نهایت موفق به دریافت رتبه چهارم شد. 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha