برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهادتبیین از سوی مؤسسه ریّان
کد خبر: 4106488
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
ویژه بانوان انجام می‌گیرد؛

برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهادتبیین از سوی مؤسسه ریّان

کارگاه‌های آموزشی «جهاد تبیین» ویژه بانوان بزرگسال از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت ریّان تهران برگزار می‌شود.

جهادتبیینزهرا محمدی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت ریّان تهران در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به برنامه‌های این مؤسسه،‌ گفت: در حال حاضر کارگاه‌های آموزشی «جهاد تبیین» با هدف بررسی اصول و شیوه‌های پاسخگویی به شبهات و بازگوکردن واقعیت‌ها به صورت صحیح و اقناعی به مخاطب، برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این کارگاه در قالب پرسش و پاسخ ویژه بانوان، تلفیقی از بینش مطهر و منظومه فکری شهید مطهری و همچنین کتاب آزادی انسان و کتاب‌های مرحوم استاد علی حائری صفایی (عین صاد)، متناسب‌ با ذائقه مخاطبان طراحی شده و طی ایام هفته برگزار می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه یک نوبت از این کارگاه، صبح روزهای چهارشنبه ویژه مادران قرآن‌آموزان تشکیل می‌شود، اظهار کرد: بانوان باید متناسب با وضع موجود طی برنامه‌ریزی‌های دقیق، آگاهی خود را از مسائل روز تا سطحی ارتقاء دهند که بتوانند پاسخگوی نسل امروز باشند و سعی کنند با آگاهی کامل، نسل جوان را با تاریخ کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا کنند.

مدیر مؤسسه ریّان در ادامه به دیگر دوره‌های این موسسه اشاره و اضافه کرد: همچنین دوره‌های آموزش عمومی چون روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، بیان مفاهیم و تفسیر و حفظ قرآن کریم در حال برگزاری است. علاوه بر آن دوره فشرده حفظ قرآن شامل دوره‌های حفظ دوساله، سه ساله و چهار ساله ویژه بانوان با تدریس زهرا تورانی، حافظ کل قرآن و نیز بیان نکاتی از نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و تفسیر قرآن با مربیگری مهری فخری، حافظ کل قرآن به صورت آفلاین و از طریق پیا‌م‌رسان ایتا در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: از دیگر دوره‌های این موسسه باید به دوره مهدویت ویژه بانوان با تدریس انسیه ارجمندیان در روزهای یکشنبه‌، دوره فنون قرائت ویژه آقایان در تمام مقاطع سنی و در سه سطح مبتدی، پیشرفته و تخصصی با تدریس مصطفی کلانکی در روزهای دوشنبه همراه با بیان نکات تفسیری و دوره ویژه تفسیر قرآن برای عموم با تدریس حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم راد در روزهای چهارشنبه‌ اشاره کرد.

یادآور می‌شود، فعالیت مؤسسه ریّان تهران از سال ۱۳۸۸ با اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیریت مصطفی کلانکی از اعضای هیئت مؤسس و مدیره آغاز شد و در حال حاضر مدیریت این مجموعه را زهرا محمدی بر عهده دارد.  

این مؤسسه در کنار فعالیت‌های قرآنی، در حوزه مدارس دوره اول و دوم ابتدایی در دو بخش دختران و پسران با محوریت حفظ قرآن و مهد و پیش‌دبستانی قرآن و عترت نیز فعالیت دارد. شعبه مرکزی مؤسسه قرآن و عترت ریان در خیابان آزادی، بلوار استاد معین، خیابان طوس غربی، پلاك ۶۱۷ واقع شده است. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌‌توانند با شماره‌های ۶۶۰۱۵۵۰۰ – ۶۶۰۶۴۵۹۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha