تهدید 1200 فلسطینی به تخریب منازل از سوی رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4113376
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷

تهدید 1200 فلسطینی به تخریب منازل از سوی رژیم صهیونیستی

1200 فلسطینی در جنوب الخلیل در کرانه باختری با خطر تخریب منازل خود از سوی رژیم صهیونیستی مواجه هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، حدود 1200 فلسطینی در منطقه مسافر یاطا در جنوب الخلیل در کرانه باختری اشغالی با خطر تخریب منازل خود روبه‌رو هستند. ساکنین مورد تهدید تأکید می‌کنند که خانه‌های خود را به هیچ قیمتی ترک نخواهند کرد.

دادگاه عالی رژیم اشغالگر در 4 مه 2020 حکم داده بود که هیچ مانع قانونی برای اجرای طرح اخراج ساکنان فلسطینی مسافر یطا به منظور فراهم کردن فضا برای آموزش نظامی وجود ندارد.

سازمان حقوق بشر بتسلیم B'Tselem اعلام کرد: انتقال اجباری جمعیت محافظت شده در سرزمین‌های اشغالی جنایت جنگی است. این سازمان خاطرنشان کرد: اعلام قصد اخراج ساکنان پس از آن صورت می‌گیرد که رژیم اشغالگر بارها به طرق مختلف آنها را تحت فشار قرار داده تا زندگی آنها را غیرقابل تحمل کند، به این امید که آنها خود خانه خود را ترک کنند.

ساکنان منطقه بر تمایل خود برای زندگی در غارها پس از ترک منطقه مسافر یطا تأکید کردند، زیرا این خانواده‌ها نمی‌توانند در مکان‌های دیگر پناهنده شوند. آنها تأکید کردند که اشغالگران زندگی صدها نفر را به جهنم تبدیل کرده‌اند زیرا فاقد حداقل نیازهای یک زندگی عادی هستند و با این حال این رژیم اصرار دارد که آنها را از منازلشان اخراج کند.

این سازمان تصریح کرد که مقامات اشغالگر از اتصال این منازل به شبکه‌های زیرساختی مانند آب و برق جلوگیری کردند، آنها را از ساختن منازل و ساختمان‌های عمومی منع و رفت و آمد آنها را محدود کرده و به شهرک‌نشینان و سربازان اجازه دادند که جان و اموال آنها را تهدید کنند.

مسافر یاطا در منطقه C واقع شده است که در آن فلسطینی‌ها از ایجاد هرگونه تغییر یا ساخت و ساز بدون مجوز رسمی که گرفتن آن از رژیم اشغالگر غیرممکن است محروم هستند.

توافقنامه «اسلو 2» در سال 1995، اراضی کرانه باختری را به سه منطقه طبقه‌بندی کرد: A تحت کنترل کامل فلسطین، B تحت کنترل امنیتی اسرائیل  و مدنی و اداری فلسطین و منطقه C تحت کنترل مدنی، اداری و امنیتی اسرائیل است که حدود 60 درصد از مساحت کرانه باختری را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام
captcha