تقدیر از حافظان برجسته قرآن در غزه
کد خبر: 4115487
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

تقدیر از حافظان برجسته قرآن در غزه

وزارت اوقاف و امور مذهبی فلسطین با برگزاری مراسم باشکوهی از حافظان ممتاز و مبتکران خدمت به قرآن کریم در سال 2022، تجلیل کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از معا، وزارت اوقاف و امور دینی غزه دیروز سه‌شنبه، 27 دی  از مبتکران خدمت به قرآن کریم و حافظان ممتاز مؤسسات قرآنی در سال 2022 تجلیل کرد.

این مراسم باشکوه در تالار الشالیهات واقع در ساحل شهر غزه برگزار شد.  

در این مراسم محمد الفراء، معاون پیگیری امور دولتی،  عبدالهادی الآغا، معاون وزیر اوقاف و عبدالرحمان الجمل، رئیس مجمع قاریان فلسطین، محمد سالم، مدیر کل امور قرآن کریم در وزارت اوقاف و شماری دیگر از شخصیت‌های دولتی، مذهبی و خیرین نیز حضور داشتند.    

الفراء در طی سخنان با اشاره به اینکه حفظ قرآن و توجه به آن سبب تقویت هویت اسلامی و ملی می‌شود، تأکید کرد: دولت به منظور حفظ جایگاه پیشرو خود در این زمینه اهمیت زیادی برای برنامه‌های مرتبط به قرآن کریم قائل است و در سال گذشته به منظور رفع موانع پیش روی این برنامه‌ها تلاش بسیاری کرده است.

وی در ادامه از وزارت اوقاف و مؤسسات قرآنی همکار به خاطر این دستاورد بزرگ و برگزاری چنین مراسم و این مراسم ممتاز تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه محمد سالم، مدیر کل امور قرآن کریم در وزارت اوقاف فلسطین، به تشریح مهم‌ترین دستاوردهای قرآنی این وزارت پرداخت  فارغ‌التحصیلی 709 نفر از حافظان کتاب خدا، راه‌اندازی مسابقات روخوانی قرآن کریم در یک جلسه از سوی حافظان کلام‌الله مجید، به علاوه اجرای مسابقات محلی الاقصی برای بیست و دومین سال متوالی برای تأکید بر اهمیت قدس در زندگی و حضور همیشگی آن در دل‌های مردم فلسطین و همچنین دیگر برنامه‌های قرآنی از جمله این دستاوردها بوده است.

انتهای پیام
captcha