برگزاری اجلاس منطقه‌ای وحدت با حضور نمایندگان کشورها در گرگان
کد خبر: 4122244
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵

برگزاری اجلاس منطقه‌ای وحدت با حضور نمایندگان کشورها در گرگان

دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با حضور نمایندگان ایران و کشورهای آسیای مرکزی به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گرگان در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا، این اجلاس با عنوان «تقریب مذاهب اسلامی و تمدن‌سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب» از دیروز، 25 بهمن‌ماه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان آغاز شده است و امروز، 26 بهمن به کار خود پایان می‌دهد.

این رویداد با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و اندیشمندان و علمای اهل سنت و شیعه ایران و کشورهای روسیه، ترکمنستان، ازبکستان، قرقیزستان و قزاقستان با هدف گفتمان‌سازی ادبیات تقریب بین مذاهب با قرائت امامین انقلاب در حال برگزاری است و مکتب شهید سلیمانی؛ الگوی تقریب مذاهب و تحقق تمدن نوین اسلامی محور ویژه اجلاس است.

همایش علمی این اجلاس دیروز برگزار شد و ۱۲ اثر در حوزه تقریب مذاهب قرار است در آن رونمایی شود.

تبیین و ارتقای علمی جایگاه و اهمیت سواد تقریب بین مذاهب اسلامی و نقش آن در ایجاد تمدن نوین اسلامی، بسط و گسترش علمی فرهنگ تقریب بین مذاهب اسلامی در بین نخبگان و آحاد جامعه اسلامی، معرفی تقریب بین مذاهب اسلامی و وحدت اسلامی متأثر از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، ضرورت پاسداری و گسترش آن در گام دوم انقلاب اسلامی و تجربه نگاری دانشی مدیریت تقریبی متناسب با تحقق تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی از اهداف برگزاری این اجلاس اعلام شده است.

همچنین مبانی نظری تقریب مذاهب و تمدن‌سازی نوین اسلامی، الزامات تقریب مذاهب و تمدن‌سازی نوین اسلامی، نقش‌ها و ظرفیت‌های مؤثر در تقریب مذاهب و تمدن‌سازی نوین اسلامی، راهبردهای تقریب مذاهب و تحقق تمدن نوین اسلامی از محورهای برگزاری دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی است.

انتهای پیام
captcha