آغاز به کار پنجمین اجلاس اعجاز پزشکی در قرآن در غزه
کد خبر: 4128301
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

آغاز به کار پنجمین اجلاس اعجاز پزشکی در قرآن در غزه

فعالیت‌های پنجمين اجلاس اعجاز پزشکی در قرآن کریم در غزه به همت هیئت اعجاز در قرآن کریم و سنت نبوی وابسته به مركز قرآن كريم دانشكده اصول دين و با مشاركت دانشكده پزشكی دانشگاه اسلامی غزه آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الرساله، فعالیت‌های پنجمين دوره اجلاس «اعجاز پزشکی در قرآن کریم و سنت مطهر» به همت هیئت اعجاز در قرآن و سنت نبوی وابسته به مركز قرآن كريم دانشكده اصول دين در غزه و با مشاركت دانشكده پزشكی دانشگاه اسلامی غزه آغاز به کار کرد.

در این اجلاس عليان الحولی، معاون امور دانشگاهی رئیس دانشگاه؛ رائد شعث رئیس دانشکده اصول دین که ریاست این اجلاس را بر عهده دارد؛ فضل نعیم، رئیس دانشکده پزشکی؛ عبدالکریم الدهشان، رئیس کمیته مقدماتی و رئیس مرکز اعجاز در قرآن و سنت نبوی در مرکز قرآن کریم و دعوت اسلامی حضور داشتند. همچنین پیام ضبط شده علی القره داغی، دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمان نیز در جلسه افتتاحیه پخش شد.

علاوه بر این جمعی از دانشگاهیان، پژوهشگران، متفکران، مبلغان و جمعی از اعضای هیئت‌ علمی و دانشجویان دانشگاه نیز حضور داشتند.

عیان الحولی، در سخنرانی خود در جلسه افتتاحیه، هدف از برگزاری این همایش را در راستای تحقق اهداف دانشگاه اسلامی غزه به منظور ایجاد علومی اصیل و رهایی از وابستگی علمی، از سرگیری مجدد مسیر علوم اسلامی و تأکید بر جنبه تهذیب و پژوهشگری شخصیت پژوهشگران علوم تجربی توصیف کرد.

 در روز نخست این همایش دو جلسه عملی نیز برگزار شد. نخستین جلسه به ریاست عبدالرحمن الجمال برگزار شد و عمر فروانه به بررسی علمی آفرینش حوا از آدم پرداخت و سپس ختام الواصفی نیز در مورد اعجاز پزشکی در حرمت خوردن گوشت خوک و حیوانات مرده سخنرانی کرد.

انتهای پیام
captcha