افطاری‌های جمعی مسلمانان آلمان برای مبارزه با نژادپرستی
کد خبر: 4134375
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲

افطاری‌های جمعی مسلمانان آلمان برای مبارزه با نژادپرستی

مسلمانان آلمان در راستای ایجاد فضاهای شبیه به فضای رمضانی کشورهای اسلامی و مقابله با نژادپرستی، افطاری‌های جمعی برگزار می‌کنند.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه ECNews، عبدالصمد الیزیدی، دبیرکل شورای عالی مسلمانان آلمان فاش کرد که مسلمانان این کشور اروپایی در تلاش هستند تا فضایی شبیه به آداب ماه مبارک در کشورهای اسلامی ایجاد کنند.

وی با بیان این موضوع تصریح کرد: در ماه رمضان آداب رسمی وجود ندارد، بلکه بحث حضور خانواده بر سر سفره‌های افطار و نماز تراویح مطرح است که با دیدار با عزیزان در مساجد ختم می‌شود. ما از این طریق تلاش می‌کنیم تا حد امکان حال و هوای ماه رمضان را در کشور خودمان ایجاد کنیم.

دبیر کل شورای عالی مسلمانان آلمان افزود: البته دلمان برای اذان و حال و هوای ماه رمضان در کشورهای اسلامی تنگ شده است. در این کشورها اکثر شهروندان به صورت دسته جمعی روزه می‌گیرند و در کنار سایر فعالیت‌های خانوادگی، سر سفره افطار دور هم جمع می‌شوند.

الیزیدی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: آنچه آلمان را متمایز می‌کند، سنت‌ افطاری جمعی است که شهروندان و رهبران مذهبی غیر اسلامی، مسلمانان را به افطار دعوت می‌کنند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، جمعیت مسلمانان آلمان حدود 5.4 میلیون نفر است.

انتهای پیام
captcha