بزرگ‌ترین رقابت قرآنی وزارت ورزش مصر برای جوانان
کد خبر: 4134458
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
در جیزه برگزار شد؛

بزرگ‌ترین رقابت قرآنی وزارت ورزش مصر برای جوانان

وزارت ورزش و جوانان مصر با همکاری وزارت اوقاف این کشور بزرگ‌ترین مسابقه قرآنی در بین ورزشکاران این کشور را با حضور 580 متسابق در رشته حفظ قرآن کریم برگزار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الاهرام، این مسابقه که به همت وزارت ورزش و جوانان و با همکاری وزارت اوقاف مصر برگزار شده بود با مشارکت 580 متسابق در استان جیزه مصر و با حضور اشرف صبحی، وزیر ورزش و جوانان این کشور پایان یافت.

مسابقه قرآنی ورزشکاران مصر با هدف افزایش نشاط، کشف استعدادهای قرآنی در میان ورزشکاران، ترویج ارزش‌های دینی و اخلاقی، غنی ساختن تجربه مذهبی و پرورش روحیه رقابت منصفانه میان جوانان برگزار شد.

اداره کل فعالیت‌ها و رویدادهای وزارت جوانان مصر همچنین پیوند جوانان به ارزش‌های دینی و تأثیر مثبت این فعالیت بر جامعه را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات اعلام کرده است.

این مسابقه در رشته حفظ و در بخش‌های مختلف از جمله حفظ کل قرآن کریم، حفظ سه چهارم قرآن، حفظ نیمی از قرآن و حفظ یک چهارم قرآن برگزار و فعالیت خود را از روز دهم ماه مبارک رمضان آغاز کرده بود.

در روز پایانی این مسابقات نیز شب گذشته، 26 فروردین وزیر ورزش و جوانان مصر طی مراسم باشکوهی به حافظان برگزیده جوایزی را اهدا کرد. در این مراسم شماری از مقامات محلی و خانواده‌های شرکت‌کنندگان و ورزشکاران حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha