بعثه حج عراق؛ برنده جایزه بهترین هیئت حج 2023
کد خبر: 4152194
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴

بعثه حج عراق؛ برنده جایزه بهترین هیئت حج 2023

بعثه حج عراق جایزه بهترین هیئت حج از نظر سازمان‌دهی امور حجاج و زائران در موسم حج سال 1444 قمری(2023) را کسب کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، بعثه حج عراق موفق به کسب جایزه «لبیتم» ویژه بهترین بعثه حج از میان  72  کشور جهان شد. این جایزه افتخاری از جانب وزارت حج عربستان سعودی به بهترین بعثه حج از نظر سازمان‌دهی امور حجاج و زائران اختصاص می‌یابد.

سازمان حج عراق با انتشار بیانیه‌ای این خبر را اعلام و توفیق محمد الربیعه، وزیر حج و عمره عربستان سعودی، جایزه «لبیتم» را  به سمیع المسعودی، رئیس بعثه حج عراق اهدا کرد.

وی گفت: بعثه حج عراق  بالاترین امتیازات در زمینه سازمان‌دهی و تدبیر امور حجاج و زائران را کسب کرده است.

به گفته سامی المسعودی، رئیس هیئت عالی حج و عمره عراق، وزارت حج عربستان در این ارزیابی معیارهایی از جمله مستندسازی، سازمان‌دهی، اجاره هتل و کیفیت معیشت، حمل‌ونقل داخلی و خارجی، اعزام زائران به اماکن زیارتی و گروه‌بندی زائران و ارائه خدمات پزشکی را مورد توجه قرار داده و  از میان 72 هیئت حج جهان، بعثه حج عراق را به عنوان برترین بعثه انتخاب کرده است.  

نخست‌وزیر عراق نیز با انتشار توئیتی در حساب‌ رسمی خود، این موفقیت را به سازمان حج و زیارت این کشور تبریک گفته است.

دارالافتاء عراق نیز به نوبه خود کسب این جایزه را تبریک گفت و از زحمات رئیس و اعضای بعثه حج عراق و همچنین تیم‌های اداری، حقوقی، خدماتی و پزشکی تقدیر کرد.

شایان ذکر است که براساس سهمیه تعیین شده برای عراق با احتساب زائران اقلیم کردستان، تعداد زائران عراقی برای موسم حج امسال بیش از 41 هزار نفر بود که 15 درصد به خانواده شهدا اختصاص یافت و بقیه به قید قرعه انتخاب شدند.  

انتهای پیام
captcha