دو شهید و سه زخمی در یورش نظامیان صهیونیست به نابلس
کد خبر: 4153223
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

دو شهید و سه زخمی در یورش نظامیان صهیونیست به نابلس

در پی یورش صبح امروز، 16 تیرماه، نیروهای اشغالگر صهیونیست به منطقه قدیمی نابلس در کرانه باختری و اطراف آن، دو جوان فلسطینی شهید و سه نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «فلسطین الیوم»، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در پی یورش امروز نظامیان صهیونیست به نابلس، «خیری محمد سری شاهین»(34 ساله) و «حمزه مؤید محمد مقبول»(32 ساله) به شهادت رسیدند و سه نیز نیز مجروح شدند.
 
براساس این گزارش، نیروهای اشغالگر اسرائیلی صبح امروز با یورش به بخش قدیمی نابلس، با رزمندگان مقاومت درگیر شدند و دراین درگیری‌ها دو فلسطینی به شهادت رسیدند.
 
در جریان این درگیری‌ها یک منزل فلسطینی به محاصره اشغالگران صهیونیست درآمد.

همچنین، خبرنگار شبکه «الجزیره» گزارش داد که نیروهای رژیم اشغالگر با محاصره این منزل، دو تن از نیروهای مقاومت به نام‌های «حمزه مقبول» و «خیری شاهین» را بعد از عدم تسلیم شدن به شهادت رساندند.
 
هلال احمر فلسطین اعلام کرد که دو جوان دیگر هم یکی از ناحیه کمر و دیگری از ناحیه پا مجروح شدند که به بیمارستان رافیدیا در نابلس منتقل شدند.
 
رسانه‌های عبری در گزارش‌های خود از این حمله اعلام کردند که یکی از نظامیان صهیونیست طی درگیری‌ها زخمی شده است.
 
شبکه صهیونیستی «کان» در گزارشی از این حمله اعلام کرد: نیروهای ارتش صبح امروز برای دستگیری و ضبط سلاح وارد شهر نابلس شده بودند که این ورود، منجر به درگیری شد.
 
این یورش در حالی امروز علیه نیروهای مقاومت در نابلس انجام شد که بامداد دوشنبه، ارتش رژیم اشغالگر به اردوگاه جِنین در کرانه باختری حمله کرده و سرانجام ۴۸ساعت بعد از درگیری با مردم این شهر مجبور به عقب‌نشینی شده بودند.

براساس گزارش خبرنگار الجزیره، مبارزان فلسطینی نیز یک جیپ متعلق به نظامیان صهیونیست را در بخش قدیمی قدس با بمب هدف قرار دادند.
 
نظامیان رژیم صهیونیستی پس از به شهادت رساندن دو جوان فلسطینی و بازداشت سه جوان دیگر از نابلس خارج شدند.
 
به گزارش خبرگزاری آناتولی؛ نظامیان اسرائیل امروز به بخش قدیمی شهر نابلس کرانه باختری رود اردن یورش برده و با فلسطینیان درگیر شدند.
 
بنا به اعلام شاهدان عینی نیروهای ویژه اسرائیل به سوی فلسطینیان در این منطقه تیراندازی کرده‌اند.
دو شهید و سه زخمی در یورش نظامیان صهیونیست به نابلس
این در حالی است که جنگنده‌های اسرائیل بامداد روز دوشنبه و سه‌شنبه گذشته اردوگاه جنین را مورد هدف قرار داده و پس از آن نظامیان این کشور به این مناطق حمله و آن را محاصره کردند.
 
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در پی حمله هوایی و یورش نظامیان اسرائیل به شهر جنین در کرانه باختری رود اردن 12 فلسطینی شهید و 120 نفر مجروح شدند که حال 20 نفر از آنها وخیم گزارش شده است.
 
حملات نظامیان اسرائیل طی بیش از یک سال اخیر به مناطق مختلف کرانه باختری به ویژه جنین و نابلس تشدید شده و طی این حملات ده‌ها فلسطینی جان باخته و صدها تن دیگر زخمی شده‌اند.
 
عملیات‌های مقاومتی مردم فلسطین از روز سه‌شنبه علیه شهرک‌نشینان صهیونیست آغاز شده و امنیت پوشالی رژیم اشغالگر در هم شکسته است. رسانه‌های صهیونیستی هم در گزارش‌های متعددی اعلام کردند که عملیات نظامی اخیر ارتش شکست دیگری برای تل‌آویو بود.
 
یورش اشغالگران صهیونیست به منرل خانواده شهید فلسطینی در رام الله
 
نیروهای اشغالگر صهیونیست شب گذشته به منزل «احمد یاسین غیظان» قهرمان عملیات کدومیم در روستای قبیا در غرب رام الله در کرانه باختری رود اردن یورش بردند.
 
به گزارش العالم، گروهی از نظامیان صهیونیست به روستای قبیا در غرب رام الله یورش بردند و ضمن یورش به منزل پدر شهید «احمد یاسین غیظان» و از اهالی خانه، بازجویی کرده و به بازرسی منزل پرداختند.
 
نیروهای اشغالگر عصر دیروز، همچنین سناری هلال غیظان (25 ساله)، خواهر شهید احمد یاسین را پس از یورش به خانه اش بازداشت کردند.
 
این در حالی است که پیش از این شیخ هلال غیظان، پدر شهید و محمد برادر بزرگترش را بازداشت کرده بودند و محمد چند ساعت پس از بازجویی توسط سرویس اطلاعاتی رژیم اشغالگر آزاد شد.
 
خضره غیظان مادر این شهید فلسطینی گفت: نیروهای اشغالگر بعدازظهر با یورش به منزل این خانواده،خساراتی به آنجا وارد کردند و پیش از بازداشت دخترش سناری مادر دو فرزند (3 و 4 ساله) دارای مدرک لیسانس روانشناسی که به محض اطلاع از خبر شهادت برادرش توسط رژیم اشغالگر، از خانه همسرش به آنجا امده بود، بازداشت و از اعضای خانواده بازجویی کردند..
 
گفتنی است نیروهای اشغالگر در درگیری‌های رخ داده گلوله‌های فلزی واقعی و روکش لاستیکی شلیک کردند.
 
جمعیت هلال احمر فلسطین گفت: نیروهای این جمعیت در جریان یورش نیروهای اشغالگر به روستا، دو زخمی بر اثر اصابت گلوله به دست و پا را پذیرش کردند.
 
نیروهای اشغالگر همچنین خودروی کریم خمایسه خبرنگار را ​​هدف گلوله قرار دادند که شیشه عقب خودرو شکست.
 
گفتنی است غیظان پس از تیراندازی در حوالی شهرک کدومیم که منجر به هلاکت یک نظامی صهیونیست و زخمی شدن یکی از نیروهای امنیتی این شهرک شد، به شهادت رسید.
 
حملات شهرک‌نشینان صهیونیست
 
همچنین شب گذشته شهرک نشینان تحت حمایت نیروهای اشغالگر به شهروندان منطقه روستای عین البیضا در شمال دره اردن حمله کردند.
دو شهید و سه زخمی در یورش نظامیان صهیونیست به نابلس
برخی منابع محلی گزارش دادند ده ها شهرک‌نشین، درست قبل از نیمه شب، در میان حضور و حفاظت سربازان اشغالگر در منطقه به محل اتصال روستا یورش بردند.
 
این منابع افزودند شهرک‌نشینان با حمله به ساکنان منطقه، به سمت خودروهای عبوری سنگ پرتاب کردند، در حالی که سربازان اشغالگر به سوی شهروندان بمب گازی شلیک کردند که منجر به حالت خفگی در آنان شد.
 
در همین راستا، شهرک نشینان صهیونیست دیشب به خودروهای شهروندان عبوری از دشت رامین در شرق طولکرم حمله کرده و به سوی آنها سنگ پرتاب کردند.
 
منابع محلی اعلام کردند: جمعی از شهرک‌نشینان با تجمع در اراضی دشت رامین، به سمت خودروهای شهروندان سنگ پرتاب کردند که بر اثر آن تعدادی از آن ها آسیب دیدند.
 
شهرک‌نشینان همچنین پس از تجمع خودروها از طریق ایست بازرسی نظامی شوفه در جنوب شرقی طولکرم مانع حرکت خودروها شدند.
 
شامگاه پنجشنبه، شهروندان تلاش شهرک نشینان برای هجوم به شهر دیر استیا در غرب سلفیت را ناکام گذاشتند.
 
منابع محلی اعلام کردند: ده‌ها شهرک‌نشین تحت حمایت نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در ورودی غربی شهرک تجمع کرده و سعی کردند به خانه های شهروندانی که با آنها مقابله می کردند حمله کنند.
 
شهرک‌نشینان همچنین در ورودی روستای حارس در غرب سلفیت به خودروهای شهروندان حمله کرده و ورودی روستا را بستند و با گلوله به سوی شهروندان شلیک کردند.
انتهای پیام
captcha