امام جامعه، مأیوس کننده دشمن است
کد خبر: 4162221
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

امام جامعه، مأیوس کننده دشمن است

تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: توانایی در مایوس کردن دشمن یکی از ویژگی‌های مهم امام و رهبری است و اگر کسی نتواند دشمن را ناامید کند نمی‌تواند فرمانده خوبی باشد.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، امروز ۲۲ مردادماه در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: بخش دوم زیارتنامه امام سجاد(ع) به ماموریت‌ها اختصاص دارد، ما وظیفه داریم خدا را عبادت کنیم و این یعنی گوش به فرمان و مطیع باشیم.

وی ادامه داد: وظایف ما از کارهای خیلی کوچک تا هدف‌های بزرگ، روشن و بیان شده است، اهل بیت رسالت دارند راه بندگی را به ما نشان دهند؛ صراط مستقیم، راه محمد و آل محمد است.

سعیدی تصریح کرد: کسی ما را به راه خوب هدایت و نصیحت کند اما خودش در مسیر نباشد کار او بی‌ تاثیر و یا کم تاثیر خواهد بود، ما در زیارتنامه امام سجاد(ع) می‌خوانیم: «أَشْهَدُ أَنَّکَ قَدْ عَبَدْتَ اللهَ حَقَّ عِبادَتِهِ» و این یعنی شما اهل بیت(ع) خودتان در عبادت و اطاعت پیشگام بودید.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس از ویژگی‌های فرماندهان ما در عملیات‌ها جلودار بودن و به پیش خواندن نیروها بود، اهل بیت هم گفتند به دنبال ما و همراه ما بیایید.

وی ادامه داد: ما در زیارت‌نامه‌ها می‌خوانیم در رسیدن به رضای الهی سرعت می‌گرفتید و سعی در مایوس کردن دشمن داشتید، توانایی در مایوس کردن دشمن یکی از ویژگی‌های مهم امام و رهبری است و اگر کسی نتواند دشمن را ناامید کند نمی‌تواند فرمانده خوبی باشد.

سعیدی بیان کرد: قرآن وقتی صحبت از توصیف اطرافیان پیامبر(ص) به میان می‌آید ابتدا می‌گوید: «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُم»، پیروان پیامبر(ص) باید دو ویژگی داشته باشند، اول اینکه نسبت به کفار و دشمنان در گفتار و رفتار شدید باشند و دوم اینکه در میان خودی‌ها با خوبی و مهربانی رفتار کنند.

وی اظهار کرد: اگر کسی به جان خودی‌ها افتاد و شبهه ایجاد کرد و از دشمن دوری کرد منافق است، سلیقه‌ها می‌تواند متفاوت باشد اما ایمان و عمل یکی است مهم این است که خدا مورد قبول باشد اما سلیقه‌های متفاوت نباید منجر به دعوا و آبروریزی شود.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: در فضای مجازی بعضی حرف‌ها بر ضد خوبان و خودی‌ها زده می‌شود خود همین از نظر قرآن فحشا است، حتی اگر اصل سخن هم درست باشد ما حق انتشار آن را نداریم و اگر کسی آبروی کسانی را برده باشد تا اعاده حیثیت نکند توبه او پذیرفته نمی‌شود.

سعیدی افزود: امام سجاد(ع) حجت خدا و فرزند حجت خدا و نیز پدر امامان و حجت‌های الهی هستند ما وقتی زیارت‌نامه این شخصیت‌ها را می‌خوانیم چند چیز را از جمله اطاعت خدا به آنان نسبت می‌دهیم، ما زیارتنامه امام سجاد(ع) و امام رضا(ع) را می‌خوانیم که ما هم به آنها اقتدا کنیم این یعنی من هم باید اینگونه عمل و رفتار کنم.

انتهای پیام
captcha