اخراج عامل حمله به نمازگزاران از سوئیس
کد خبر: 4163412
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶

اخراج عامل حمله به نمازگزاران از سوئیس

دادگاهی در سوئیس یک مرد الجزایری را به دلیل حمله به دو نمازگزار مسجد نور واقع در وینترتور مجرم شناخته و حکم به اخراج وی از سوئیس و ممنوعیت 7 ساله برای بازگشت به این کشور داد.

به گزارش ایکنا به نقل از سوئیس اینفو، یک مرد پنجاه‌ ساله الجزایری به دلیل حمله به دو نمازگزار مسجد نور واقع در اینترتور سوئیس مجرم شناخته شد. دادگاه وی را به 12 ماه حبس تعلیقی، اخراج از سوئیس و هفت سال ممنوعیت ورود به این کشور محکوم کرد.

وی متهم بود که در سال 2016 به دو نمازگزار مسجد نور در وینترتور حمله کرده و اقدام به حبس و تهدید آنها کرده است.

در آن زمان این مرد دو تن از نمازگزاران این مسجد را به دلیل گفت‌وگوی آنها با خبرنگاران و ابراز نگرانی از وجود اندیشه‌های افراط‌گرایانه در مسجد و هشدار آنها نسبت به وجود افراط‌گرایانی در میان نمازگزاران، متهم به بی‌وفایی در قبال مسجد و خیانت به آن کرده بود. وی سپس به اعتراف خود آن دو را در اتاقکی در مسجد حبس کرده و پس از متهم ساختن آنها به پول گرفتن از روزنامه‌ها، آنها را تهدید به قتل کرده بود.

این فرد در دادگاه به اتهام خود اعتراف و تصریح کرد: از شما طلب بخشش می‌کنم. 9 نفر دیگر نیز در ارتباط با این اتهام در حال محاکمه هستند.

این مسجد نیز در جریان یورش پلیس مدت کوتاهی پس از حمله به نمازگزاران بسته شد.

در محاکمه دیگری، امام جماعتی که در مسجد نور موعظه می‌کرد در سال 2018 به دلیل تحریک به خشونت به 18 ماه حبس تعلیقی محکوم و از سوئیس اخراج شد.

 

 

انتهای پیام
captcha